قانون کار نیاز به اجرای صحیح دارد، نه اصلاح

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران مهم‌ترین اولویت و دغدغه خود در سال ۹۸ را حفظ اشتغال موجود عنوان کرد و گفت: قانون کار از پویایی و ظرفیت بالایی برخوردار است و نیازی به اصلاح ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت : قانون کار پویایی لازم را دارد و تنها مشکل آن در اجراست و معتقدم قانون ظرفیت درست اجرا شدن را دارد لذا نیاز نیست آن را اصلاح کنیم.

وی افزود: در فضای جامعه ما امکان اصلاح قانون کار وجود ندارد ضمن آنکه اگر قرار است قانون کار به شکل منطقی اجرا نشود اصلاحش هم فایده‌ای ندارد پس بهتر است همین قانون فعلی را به درستی اجرا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: قانون کار متعلق به سال ۱۳۶۹ است و با شرایط اقتصادی امروز قابل مقایسه نیست اما کسانی که قانون کار را نوشته‌اند انسان‌های هوشمندی بودند چون همین قانون ظرفیتی دارد که متناسب با شرایط امروز اجرا شود.

رضایی در ادامه درباره طرح‌هایی که به منظور حمایت از اشتغال زنان با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای کارفرمایان مطرح می‌شود، گفت: معتقدم این طرح‌ها ممکن است ضد اشتغال زنان باشد و کارفرمایان را نسبت به بکارگیری زنان مردد کند، لذا بهتر است برای بکارگیری زنان پیش شرط نگذاریم و اجازه دهیم جامعه بر اساس توانمندی و منشأ اثر بودن حرکت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در عین حال از رشد تشکل‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم مشکل بیکاری و قراردادهای کار برطرف شود و اختلافات کارگری در سال آینده به حداقل برسد.

وی در پایان حفظ اشتغال موجود را مهم‌ترین دغدغه خود در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: اگر دلمان برای کارگران می‌سوزد باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم تولید و اشتغال را بیشتر کنیم.

پیش از این معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یک‌ساله اخیر خبر داده و گفته بود: با وجود آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم اما در صنعت کارخانه‌ای، ریزش نیروی کار داشتیم.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 999955

وب گردی

وب گردی