آذری جهرمی: باید برای جلب رضایت مردم بیشتر تلاش کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین تجلیل برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی» مدیران وزارت ارتباطات را به ایستادگی بر اصول، ساده‌زیستی و توجه به نظر مردم دعوت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی» ابتدا با تشکر از مجموعه بازرسی و نظارت که تلاش همکاران در وزارت ارتباطات را به رشته قلم درآوردند، بابیان اینکه فرآیندها و شاخصه‌هایی برای ارزیابی عملکردها وجود دارد گفت: دودسته شاخص وجود دارد، یکی شاخص عمومی و دیگری اختصاصی که عملکرد دستگاه بر اساس آن ارزیابی می‌شود. مدیران باید فارغ از این ارزیابی‌ها به این مسئله توجه کنند که آیا از دو بعد شاخص‌های اختصاصی و شاخص‌های عمومی خودمان از عملکردمان رضایت داریم یا خیر؟

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه شاخص‌های اختصاصی که همان مأموریت‌هایی است که بر عهده‌دارید و شاخص‌های عمومی رضایت مردم است گفت: شاخص عمومی رضایت مردم از عملکردمان است و اهمیت ویژه‌ای دارد و لازمه آن توجه به این مسئله است که مردم چه خواسته، انتظار و دیدگاهی نسبت به ما دارند.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به درخواستش از مردم برای انتقاد از او در شبکه‌های اجتماعی گفت: مجموعاً حدود 7 هزار پیام و به‌نوعی انتقاد و انتظار و خواسته دریافت شد. بخش نخست به مسئله فیلترینگ اختصاص داشت که البته خارج از اختیارات ما است نه اینکه الزاماً همه آن خارج از اختیار ما باشد.

وی افزود: بخشی برمی‌گردد به این که دوستانی که مجری هستند مقداری در برابر تصمیم‌های نادرست دفاع و تحرک داشته باشند و بدانند این بخشی از حقوق مردم است. چه کسی باید پیگیر حقوق مردم باشد! وقتی مثلاً یک سایت را بدون دلیل مشخص فیلتر می‌کنند. اینجا باید مجموعه‌ای باشد که مسئولیت را پیگیری و بر عهده بگیرد.

وزیر ارتباطات بخش دوم انتقادات را درباره کیفیت خدمات اینترنت و خدمات صوتی دانست و تصریح کرد: ضروری است برای ارتقا کیفیت و جلب رضایت مردم تلاش‌های خود را بیشتر کنیم.

آذری جهرمی تأکید کرد: بخش سوم انتقاد مردم هم متوجه کم‌فروشی اپراتورهای ارائه خدمات اینترنت است. درست یا غلط؛ این مسئله وجود دارد و مردم این احساس را دارند که اپراتورها در ارائه خدمات خود کم‌فروشی می‌کنند که ضروری است به این مسئله ورود جدی داشته باشیم.عدم پوشش شبکه‌های ارتباطی، ستاره و مربع‌ها که تبدیل به قمارخانه‌های آنلاین شده‌اند و رسیدگی به پیامک‌های مزاحم، از دیگر مطالبات مردم است که باید در سال جدید نسبت به آن‌ها توجه جدی شود.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به انتظاراتش برای سال 98 گفت: این انتظارات را در چند کلمه خلاصه می‌کنم. این «جشنواره» مزین به نام شهید رجایی است. آنچه از شهید رجایی و شهید باهنر که مدت‌زمان کوتاهی در دولت حضور داشتند به یادگار مانده است اول ایستادگی بر اصول، دوم ساده‌زیستی و سوم توجه به نظر مردم است.

وی افزود: شهید رجایی و باهنر هیچ‌گاه زیر فشار، اصولشان را زیر پا نگذاشتند. اساساً این انقلاب و نظام بر اساس همان اصول پایه‌گذاری شده است، اگر بنا باشد از اصول کوتاه بیایم و بپردازیم به فروع این رفتار به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مقدمه زوال دولت‌ها است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: نکته دوم این است که لزومی ندارد مدیری برای خودش تشریفات ویژه داشته باشد مدیر باید ساده‌زیست و مثل کارکنانش باشد. اگر امتیاز و مزایایی هست برای همه باشد اگر برای همه نیست اصلاً نباید باشد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: تبعیض بد است اما آنچه از تبعیض بدتر است احساس تبعیض است. این احساس ممکن است ناشی از رفتار مدیران باشد که ضروری است همه تلاش کنیم رفتارمان را اصلاح کنیم تا چنین احساسی در مجموعه‌مان از بین برود.

آذری جهرمی تصریح کرد: نکته سوم آنکه انتظار داریم دیدگاه‌های کارکنان انتقال پیدا کند، به‌جز روش‌های مرسوم دستیاران جوان را هم انتخاب کرده‌ایم که بی‌واسطه حرف‌های پرسنل را بشنوند و اشکالات مدیریتی سازمان را منعکس ‌کنند. دفتر وزیر و ملاقات‌های مردمی هم وجود دارد. راه‌های ارتباطی باید بازبماند و کارکنان اگر ایرادی هست باید منتقل کنند.

وی در خاتمه گفت: سال 98 وظایف مهم‌تری پیش روی ما قرار دارد و مسئولیت بسیار سنگینی داریم. به مدد مولود این روزها حضرت امیرالمؤمنین (ع)، همه با یکدیگر عزم می‌کنیم یک یا علی بلند بگوییم و جانانه سال آینده یک افتخار دیگر برای خودمان، یک دستاورد برای دولت و نظام و رفاه برای مردم رقم بزنیم.

در ادامه مهدی سبوحی رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین تجلیل از برگزیدگان سطح دستگاهی جشنواره شهید رجایی با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هر ساله در شهریور ماه عملکرد سال قبل دستگاه ها از سوی سازمان امور اداری و استخدامی مورد ارزیابی قرار می گیرد و امسال با توجه به ارزیابی عملکرد سال 96 که نتیجه آن در جشنواره شهید رجایی امسال اعلام شد وزارت ارتباطات رتبه برتر را کسب کرد و از سوی رییس جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: گزارش این ارزیابی ها طبق بند «ج » ماده 3قانون مدیریت خدمات کشوری به رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ارایه می شود و نتیجه آن در تخصیص بودجه و برنامه های سنواتی وزارت خانه ها نقش مهمی ایفا می کند.

سبوحی درباره ارزیابی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته که نتیجه آن در جشنواره شهید رجایی سال 97 اعلام شد توضیح داد: در این ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 45 شاخص اختصاصی با 7 محور و 135 زیرشاخص بر اساس برنامه سه ساله نظام اداری مورد بررسی قرار گرفت که این وزارتخانه علاوه بر کسب رتبه برتر در شاخص های مختلف، رتبه دوم را در نظر سنجی از خدمت گیرندگان را از آن خود کرده است.

رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره محورهای عمومی مورد بررسی خاطرنشان کرد: برنامه اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت مدیریت مالی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره وری، ارتقای سلامت اداری مسئولیت پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد 7 محور مورد ارزیابی مشترک در بین همه دستگاه های اجرایی کشور است.

سبوحی با اشاره به اینکه پس از ارزیابی کشوری ارزیابی درون سازمانی نیز انجام می شود تصریح کرد: در رتبه بندی عمومی و تخصصی سال 96 طبق ارزیابی داخلی وزارت ارتباطات، شرکت ملی پست، ستاد وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در زمینه شاخص های اختصاصی به ترتیب شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت خدمات هوایی پیام رتبه های نخست تا سوم را از آن خود کردند.

سبوحی درباره کسب رتبه در شاخص عمومی نیز بیان کرد: شرکت ملی پست، ستاد وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

وی درباره کسب رتبه در محورهای عمومی افزود: «شرکت ملی پست» در توسعه دولت الکترونیک و ارتقای بهره وری مدیریت سرمایه انسانی، «ستاد وزارت ارتباطات» در استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، ارتقای سلامت اداری و شفافیت و مدیریت مالی، «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» در فضای کسب و کار و « پست بانک» در اصلاح ساختار رتبه های نخست را کسب کردند.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارت خانه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

برگزیدگان شرکت ملی پست: رضا فرضی رییس اداره IT حراست، الهه مرادی کارشناس اسناد دفتر مدیرعامل، محمد رضایی رییس اداره ارزیابی و کنترل کیفیت، ولی واحدی معاون مالی و اداری اداره کل پست آذربایجان شرقی، الهام نافی کارشناس بودجه و آمار اداره کل پست ایلام، ایمان اصغر زاده کارشناس امور اداری منطقه پست جنوب غرب، حمید بهنامی معاون دفتر مدیریت عملکرد و خسرو خادمی معاون فنی اداره کل پست استان کرمانشاه.

ستاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمدرضا فرشادی کارشناس طرح USO، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ICT آذربایجان غربی، حامد لدنی مدیر کل دفتر همکاری ها و توسعه صنعت، پریسا طریقی کارشناس گروه ایجاد وزارتخانه الکترونیکی مرکز فناوری، شعله خلج رییس گروه مشاورت ها دفترحقوقی، فردخت شاه حسینی رییس گروه اطلاع رسانی و رسانه دفتر روابط عمومی و انتشارات، حسن مهران خانسری رییس دبیرخانه مرکزی، نیلوفر مراد حاصل مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و علیرضا رحمتیان رییس اداره بازرسی و پیگیری ویژه- مرکز بازرسی.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: حجت عظیمی پور کارشناس نظارت و بازرسی شبکه ها و ایستگاه های رادیویی، مجتبی برون کارشناس امور گمرکی و بازرسی فنی تجهیزات ارتباطی، آزاده رضاپور رییس اداره صدور پروانه ارتباطی و سمیرا طریقی رییس گروه ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات.

شرکت ارتباطات زیرساخت: رضا جهرمی کارشناس مسئول طراحی شبکه دیتا، فائقه مجیدزاده رییس گروه طرح های جامع مدیریت و امنیت شبکه، محمد جواد انگار کارشناس مسئول مدیریت و ارزیابی عملکرد، علیرضا محمدی رییس مرکز مهندسی عملیات شبکه دیتا.

شرکت خدمات هوایی پیام: خداداد مرادی مدیرکل دفتر فناوری و تحول اداری، مهدی شیخ الاسلامی سرپرست معاون هاب پستی و حسین ترابی سرپرست گروه ارزیابی عملکرد.

پژوهشگاه فضایی ایران: فاطمه قاسمی کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه، مصطفی شریف کاظمی مدیر توسعه منابع انسانی پژوهشگاه فضایی و مریم موسوی مویر مدیر پروژه ناهید یک.

سازمان فناوری اطلاعات ایران: سید محمد موسوی رییس اداره امداد و عملیات افتای مرکز ماهر و پیام مصور کارشناس معاونت دولت الکترونیک.

شرکت پست بانک: سحر ماتک کارشناس امور حسابرسی و بازرسی و احمد فرهمند مدیر شعب استان فارس.

انتهای پیام/

کد خبر: 999974

وب گردی

وب گردی