خروجی نهایی شاخص های ارزیابی باید قابل لمس و موجب رضایتمندی مردم باشد

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» درباره شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها گفت: شاخص های ارزیابی باید به گونه ای طراحی شود که خروجی نهایی آن برای مردم قابل درک و لمس باشد .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علاءالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه، با اشاره به وجود 3 چالش در 3 سطح ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها در کشور، گفت: ارزیابی برنامه ریزی و بسته های اجرایی در سطح فعالیت های عمومی و و فعالیت های تخصصی یکی از چالش های پیش روی ارزیابی عملکرد ها است.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ شورای عالی اداری و هیات دولت و با توجه به برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مقرر شده تا پایان سال 99 برنامه های اداری عملیاتی مدون طراحی شود.

رفیع زاده به برنامه کاهش 12 درصدی نیروی انسانی در دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: این برنامه بر اساس تفاهم و پیشنهادات خود دستگاه های اجرایی نهایی می شود.

وی توصیه کرد: باید در حوزه تخصصی برنامه های جامعی تدوین شود تا بتوانیم این برنامه ها را به شاخص های قابل ارزیابی برای سال 98 تبدیل کنیم.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور شاخص های قابل ارزیابی را در سه سطح کلان وزارتخانه ها، سطح سازمانی و سطح نیروی انسانی عنوان کرد.

وی دومین چالش این حوزه را چالش تدوین شاخص های ارزیابی با خروجی مشخص نهایی دانست و افزود: شاخص های ارزیابی باید به گونه ای طراحی شود که خروجی نهایی آن برای مردم قابل درک و لمس باشد و میزان رضایتمندی مردم را در این حوزه نشان دهد.

رفیع زاده نحوه ارزیابی شاخص ها را سومین چالش ارزیابی عملکردها عنوان کرد و گفت: بهتر برای ارزیابی عملکرد از گروه هایی بیرون از مجموعه استفاده شود تا نتیجه این ارزیابی ها مورد پذیرش اکثریت افراد قرار گیرد و نزدیک به نگاه عمومی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999975

وب گردی

وب گردی