«توزیع لینوکس» مخصوص تحلیل‌گران شبکه‌های اجتماعی تولید شد

محققان دانشگاه ارومیه، برای اولین بار موفق به تولید و انتشار «توزیع لینوکس» مختص تحلیل‌گران شبکه‌های اجتماعی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه ارومیه، شبکه‌های اجتماعی تبدیل به جزو لاینفک زندگی روزمره شده‌اند چرا که اجازه تولید محتوا توسط خود کاربران را می‌دهد. از این رو داده‌های منتشر شده در این شبکه‌ها ارزش بسیار بالایی داشته که در صورت تحلیل و مورد بررسی قرار گرفتن، می‌تواند نتایج بسیار مهمی را در بر گیرد.

میرسامان تاجبخش، دانشجوی دکترای رشته فناوری اطلاعات دانشگاه ارومیه در حین انجام رساله دکتری خود با راهنمایی دکتر جمشید باقرزاده رئیس دانشکده برق کامپیوتر و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه ارومیه در ارتباط با «پیشنهاد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی توسط روش‌های شباهت معنایی» با ابزار مربوط به شبکه‌های اجتماعی کار و مجموعه ابزارهای مفید برای جمع‌آوری داده از اینترنت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی را در قالب یک توزیع مخصوص لینوکسی موسوم به «SoNebuntu» منتشر کرد.

در حوزه تحلیل شبکه‌های اجتماعی، SoNebuntu اولین توزیعی است که ابزارهای کاربردی برای تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی را دارد. با انتشار این توزیع در وب‌سایت مختص توزیع به آدرس http://sonebuntu.com استقبال شایسته‌ای از آن در سطح متخصصان این امر شده است. این توزیع در دو نسخه معمولی و سبک ارائه شده که در نسخه سبک، سیستم عامل بسیار کم حجم‌تر و برای تحلیل داده‌های عظیم بسیار مناسب‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999982

وب گردی

وب گردی