دستورالعمل ستاد نوروزی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ستاد نوروزی را به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دستورالعمل، بر تنظیم برنامه کاری کلیه بیمارستان های وابسته به دانشگاهها اعم از عمومی دولتی و خصوصی به منظور ارائه خدمات درمانی به افراد مراجعه کننده به این مراکز در ایام تعطیلات، تاکید کرد.

همچنین در این دستورالعمل آمده است: اورژانس‌های بیمارستانی با ظرفیت کامل و رسیدگی به موارد اعزام و حوادث غیر مترقبه در اسرع وقت از طریق واحدهای EOC و ستادهای هدایت، چرخه خدمت‌ رسانی را کامل کرده و قطعاً انجام آن ضروری است.

وزیر بهداشت در دستورالعمل ستاد نوروزی تاکید کرده است: علیرغم حجم بالای کار مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام، انتظار دارد در زمان ضرورت و نیاز، همکاری لازم در اعزام بیماران از بیمارستان‌ها و همچنین از مراکز روستایی به مراکز درمانی را معمول دارند تا اختلالی در اعزام بیماران بدحال به مراکز ریفرال صورت نپذیرد.

همچنین در این دستورالعمل تاکید شده است: به منظور پیشگیری از اختلال ارائه خدمت در عرضه دارو در ایام نوروز، به طریقی برنامه‌ریزی گردد که در این ایام تعدادکافی داروخانه خصوصی علاوه بر داروخانه های دولتی به صورت نیمه وقت و شبانه روزی، به ویژه در شهرهای مسافرپذیر، به صورت کشیک فعال باشند. همچنین فعالیت مستمر داروخانه‌های تامین کننده دارو برای بیماران خاص مورد توجه اکید قرار گیرد.

متن کامل دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر بهداشت به روسای دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر است:
ضمن تاکید بر اجرای همه دستورالعمل های ارسالی معاونین محترم و واحدهای تابعه وزارت، تحت عنوان دستورالعمل ستاد نوروزی، ضرورری است کلیه واحدهای تخصصی وابسته به دانشگاه ها موارد ذیل را مد نظر قرارداده و اجرا نمایند.

1) برنامه کاری کلیه بیمارستان های وابسته به دانشگاه، عمومی دولتی و خصوصی به گونه ای تنظیم گردد که در ایام تعطیلات همه افراد مراجعه کننده به واحدهای درمانی اعم از اهالی منطقه و مسافرین از خدمات تخصصی و فوق خصصی، همانند قبل از تعطیلات بهره مند گردند و خللی در دریافت این گونه خدمات ایجاد نگردد. فعال بودن اورژانس‌های بیمارستانی با ظرفیت کامل و رسیدگی به موارد اعزام و حوادث غیر مترقبه در اسرع وقت از طریق واحدهای EOC و ستادهای هدایت، چرخة خدمت‌رسانی را کامل کرده و قطعاً انجام آن ضروری است.

2) لازم است کلیه مراکز روستایی در ایام تعطیلات فعال بوده و مراکزی که در مسیر جاده‌های پرتردد قرار دارند، خدمات خود را ارتقا داده و به صورت شبانه روزی فعالیت نمایند تا مسافرین محترم نوروزی از این خدمات استفاده نمایند. این موضوع بایستی به نحو مقتضی به اطلاع عموم رسانده شود.

3) تعدادی از مراکز شهری به‌ویژه در شهرهایی که مسافرپذیر هستند به صورت کشیک فعال گردند تا با ارائه خدمات به بیماران سرپایی، بار مراجعه به بیمارستانها را کاهش دهند.

4) به منظور پیشگیری از اختلال ارائه خدمت در عرضه دارو در ایام نوروز، به طریقی برنامه‌ریزی گردد که در این ایام تعدادکافی داروخانه خصوصی علاوه بر داروخانه های دولتی به صورت نیمه وقت و شبانه روزی، به ویژه در شهرهای مسافرپذیر، به صورت کشیک فعال باشند. همچنین فعالیت مستمر داروخانه‌های تامین کننده دارو برای بیماران خاص مورد توجه اکید قرار گیرد.

5) علیرغم حجم بالای کار مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام، انتظار دارد در زمان ضرورت و نیاز، همکاری لازم در اعزام بیماران از بیمارستان‌ها و همچنین از مراکز روستایی به مراکز درمانی را معمول دارند تا اختلالی در اعزام بیماران بدحال به مراکز ریفرال صورت نپذیرد.

6) موجودی کلیه تجهیزات و داروهای ضروری بیمارستان ها و مراکز سرپایی و روستایی به ویژه مراکز مورد اشاره در بندهای2 و3 مورد بررسی و ارزیابی مجدد و نهایی قرار گرفته تا از کمبودهای احتمالی پیشگیری گردد.

7) ضرورت دارد، شخصاً برنامه ریزی لازم معمول و با تقویت سیستم های نظارتی، به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین با بازدیدهای سرزده بر اجرای دقیق موارد پیشگفت نظارت داشته باشید. در همین راستا تنظیم برنامه کش

کد خبر: 999983

وب گردی

وب گردی