اساتید باید پژوهش‌محور باشند / خانه‌ اول استاد و دانشجو دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تأکید بر توجه دانشجویان و پژوهشگران به کسب‌وکارهای نوین گفت: دانشجویان می‌توانند منشأ تحولات بزرگ در کشور باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی صبح امروز در دیدار پایان سال خود با دانشجویان و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی این دانشگاه که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار شد، زمان را تنها عنصر تکرارناپذیر عنوان و اظهار کرد:‌ اگر زمان را از دست دادیم، نمی‌توانیم آن را جایگزین کنیم؛ البته قابل ذخیره هم نیست. مقدار آن برای همه‌ انسان‌ها یکسان است و قطعاً کسانی می‌توانند سبقت بگیرند که از زمان خود خوب استفاده کنند. اگر ملتی از ما جلوتر باشد، دلیل آن استفاده‌ بهتر از زمان است.

وی، خطاب به پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: بهترین زمان عمر سنین ۱۸ تا ۳۰ سال بوده که به نظر من زمان طلایی عمر است و باید ببینید عمر خود را چگونه سپری کرده‌ایم و چه چیزهایی به دست آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به نتایج یک مؤسسه آمریکایی مبنی بر قابلیت دو کشور آسیایی ایران و اندونزی برای قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا، افزود: وجود شما جوانان دلیل این امر است؛ شایستگی کشور ما نفت، گاز و ... نیست؛ بلکه شما جوانان نخبه، شایسته و استادان بادانش هستند.

موسی‌خانی تصریح کرد: شما می‌توانید منشأ تحولات بزرگ باشید و از درون آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشجویانی بودند که هم‌اکنون استاد دانشگاه میشیگان هستند؛ بنابراین باید ظرفیت‌های خود را کشف و خود را باور کنید. آدم‌هایی مثل شما که محصول می‌سازید همان انسان‌هایی هستید که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: بهترین مردم سودمندترین آنها است.

وی یادآور شد: فرصت‌ها را مغتنم بشمارید و لحظه‌ای غافل نشوید؛ زندگی یک دانشجو باید در مرکز تحقیقات و دانشگاه باشد. ما باید از متر به متر مرکز تحقیقات و امکانات موجود استفاده کنیم و در این زمینه استادان نیز باید پژوهش‌محور باشند؛ خانه‌ی اول استاد و دانشجو، دانشگاه است. برای پیشرفت خود و اثربخشی در جامعه شب و روز نشناسید و ‌لحظه‌ای از عمر خود غافل نشوید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تأکید بر توجه دانشجویان و پژوهشگران بر کسب‌وکارهای نوین، متذکر شد:‌ بسیاری از کسب‌وکارها به سختی رشد کرده و مشکلات فراوانی داشته‌اند که با سعی و پشتکار آن را پشت سرگذاشته‌اند. شما نیز خود را باور داشته باشید، یقین دارم که بسیاری از شما در آینده انسان‌های موفق و تأثیرگذاری خواهید شد.

موسی‌خانی با اشاره به سفر چندین‌باره‌ دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: ایشان در سفر اخیر خود به این دانشگاه، عنوان کردند که با توجه به پتانسیل‌های محققان و پژوهشگران این مجموعه، بنده توقع دیگری از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دارم و آن را فراتر از سایرین می‌دانم و این دانشگاه می‌تواند منشأ تحولات بزرگی باشد.

وی با اشاره به حضور خود در اردوهای راهیان نور تشریح کرد: انسان زمانی که وارد این فضاها می‌شود احساس می‌کند هر کاری برای کشور انجام دهد، باز هم کم است؛ در این اردوها انسان می‌فهمد هرچقدر در این کشور پایمردی کند، در مقابل ایثارگری شهدا باز هم کم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: به قول آیت‌الله بهجت ما به دنیا آمده‌ایم تا قیمت پیدا کنیم؛ نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم و قیمت ما را کارکرد ما در این دنیا تشکیل می‌دهد و این کارکرد اگر مثبت باشد، قیمتی‌تر می‌شویم.

موسی‌خانی در پایان توضیح داد: تنها به گذشته افتخار نکنیم، در دنیای متلاطم امروز جایی برای آرمیدن بر روی افتخارات گذشته نیست؛ فرصت‌ها را قدر بشناسید تا دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش کنیم آباد.

کد خبر: 999985

وب گردی

وب گردی