دکتر ولایتی: حمله تروریستی در نیوزیلند ریشه در ایدئولوژی ترامپیسم دارد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی با محکوم کردن عملیات تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند، نوشت: عملیات تروریستی نیوزیلند برای انحراف افکار جهانی از سیاست های غلط جریانی با پشتوانه لابی های آمریکایی، غربی و صهیونیستی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی شهادت جمعی از مسلمانان در حمله تروریستی دو مسجد در نیوزیلند تسلیت گفت.

مشروح پیام دکتر ولایتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً
خبر تکان دهنده حمله تروریستی و وحشیانه روز جمعه بیست و چهارم اسفند سال جاری برابر با 15مارس ۲۰۱۹ به نمازگزاران دو مسجد در جنوب نیوزلند که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از مسلمانان بی گناه و مظلوم گردید، نشان از اوج رذالت، خباثت و اسلام ستیزی جریانات ضد اسلامی و نژادپرستانه افراطی و حامیان فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی می باشد.

منشأ این جنایت دهشتناک ریشه در ایدئولوژی ترامپیسم دارد تا جایی که رئیس جمهور نژاد پرست آمریکا پس از روی کار آمدن با سخنان و توئیت های مداوم خود هراس از مسلمانان و تفکر اسلام ستیزی را در سرتاسر جهان گسترش داده است.

اگرچه تا چندی پیش حمایت از تفکر و جریانات تکفیری و تروریستی به صورت غیر علنی و پنهانی بود اما اکنون به صورت رسمی و آشکار با تسلیح، تجهیز و آموزش عناصر تروریستی در اقصی نقاط جهان در مقابله با اسلام خواهی و اسلام گرایی صورت می پذیرد که نشان از اشتیاق سیری ناپذیر نژادپرستان به خونریزی داشته و این تفکرات افراطی و التقاطی به گفتمانی تبدیل شده است که می تواند جهان و صلح و امنیت بشری را به ورطه نابودی بکشاند.

این اقدام تروریستی فارغ از یک عملیات تروریستی فردی، حاکی از جریانی با پشتوانه لابی های آمریکایی، غربی و صهیونیستی است تا افکار جهانی را بتوانند از شکست سیاست های غلط خود به ویژه در منطقه غرب آسیا و در مقابله با اسلام و جامعه مسلمین منحرف نمایند و در این مسیر امپراطوری رسانه ای غرب و دست نشانده های آنان در انعکاس وارونه این جنایت علیه جوامع مسلمان، تمام توان و ظرفیت رسانه ای خود را به کار بسته اند.

جنایتکارانی که این چنین در روز روشن به یک مراسم رسمی دینی حمله تروریستی می نمایند، قطعاً تحت تأثیر دستگاه های امنیتی و مزدوران جیره خوار آن و بنگاه های دروغ پراکنی غرب بوده اند که این گونه به خود اجازه می دهند جنایات وحشیانه تروریستی انجام دهند و سایر کشورهای اروپایی را که میزبان مسلمانان مهاجر می باشند را تهدید به اقداماتی مشابه نمایند.

از سوی دیگر برخورد دوگانه و مزورانه غرب با این اقدام تروریستی، وجهی دیگر و چه بسا مهم تر از خود اقدام مزبور باشد که نشان از برخوردهای تفرقه افکنانه و اسلام ستیزانه غرب بوده تا با رویکرد فرار به جلو موجب گردند این اقدامات تروریستی علیه جامعه مسلمین، نقطه پایانی نداشته باشد و در واکنشی عجیب این اقدام را به نوعی منعکس نموده اند که جای تروریست و قربانی عوض شده و جامعه مهاجر مسلمان را مسبب این اقدامات قلمداد می کنند.

این جنایت اولین و آخرین باری نخواهد بود که گروه های تروریستی و تفکر حامی تروریسم خون بیگناهان و انسان های پاک را فدای زیاده خواهی و خوی وحشی گری خود می نمایند.

عراق یا سوریه، یمن یا فلسطین، اروپا یا اقیانوسیه هرجایی که خون بی گناهی به زمین ریخته شود مذموم و محکوم است.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و عزیزان این حادثه خونبار و عرض تسلیت به تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان ؛ صریحاً این جنایت ضد بشری و ضد اسلامی را محکوم نموده و قاطعانه اعلام می دارد که این اقدامات تروریستی و اسلام ستیزانه تنها با حمایت برخی دولت های غربی و صهیونیست بین الملل و هم پالگی هایشان به وقوع پیوسته و هرگز نخواهند توانست راه حق و حقیقت و مبانی متلالع اسلام را کم فروغ نموده و دستاوردی جز خفت، خواری و انزوا برای آنان و حامیان تروریستشان از هر نوع آن به دنبال نخواهد داشت.

لذا بر تمامی مسلمین و انسان های شریف و آزاده لازم است ضمن حفظ هوشیاری و آگاهی از سیاست های پلید و اسلام هراسانه جبهه غربی_ صهیونیستی، نسبت به اقدامات ددمنشانه آنان منفعل نبوده و ضمن محکومیت چنین رفتارهای وحشیانه ای با نقاب و ژست حمایت از حقوق بشر، با حفظ اتحاد و انسجام خود توطئه های شوم دشمنان را نقش برآب نمایند.

کد خبر: 999990

وب گردی

وب گردی