ارتش پیشرفته پلید- بخش دوم

در بخش پیشین مقاله در خصوص استفاده از فناوری های رژیم صهیونیستی برای نقض حریم خصوصی و توسعه طلبی این رژیم جعلی پرداختیم و در این بخش از مقاله بخش هایی از نقش ارتش در دستیابی این رژیم به فناوری های روز جهان را تبیین خواهیم کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارتش رژیم صهیونیستی یکی از منابع اولیه سرمایه انسانی در عرصه فناوری و اطلاعات در اسرائیل است که با موسسات علمی و شرکت های غیر دولتی در این زمینه همکاری می نماید و از نقشی محوری در افزایش و پیشرفت این عرصه برخوردار است، ارتش توانسته در کاهش شکاف های موجود میان ساکنان اراضی اشغالی در عرصه دیجیتالی و همچنین توسعه تولید محتوای دیجیتالی داخلی جهت ورود به عرصه های جهانی موفق عمل نماید.

رابطه ساختار نظامی رژیم صهیونیستی و مراکز علمی

عنات مطر پژوهشگر دانشگاه تل آویو به بررسی رابطه ساختار نظامی اسرائیل و مراکز پژوهشی و دانشگاه ها پرداخته است. به عنوان مثال وی در تحقیقات خود دریافته است که وزارت امنیت داخلی اسرائیل 55 مورد از پژوهش های جاری در دانشگاه تل آویو را تحت حمایت مالی قرار داده است. همچنین در این دانشگاه همکاری هایی در این زمینه با آژانس پژوهش های امنیتی وزارت دفاع آمریکا وجود دارد به طوری که 9 پروژه دیگر نیز توسط این نهاد آمریکایی تامین مالی شده است که در میان آنها پژوهش در خصوص مواد منفجره جدید در دانشکده شیمی، تجهیزات اپتیکی ضد موشک در دانشکده مهندسی و روش های رمز نگاری در دانشکده علوم رایانه به چشم می خورد. البته این روابط در برخی موارد طرفینی است چنانچه دانشگاه تل آویو و دیگر دانشگاه ها نسبت به تهیه طرح های آموزشی برای آماده سازی عناصر دستگاه های امنیتی همکاری می کنند.

پروفسور آبراهام کاتسیر می گوید: این روابط یکی از مواردی است که به دولت اسرائیل کمک می کند، واقعیت آن است که هر کدام از ما یک شهروند محسوب شده و در زمینه های مختلف تاثیر گذاریم، مثلاً من یک دانشگاهی هستم که در یک دانشگاه کار می کنم، در گذشته نیز چندین سال در شرکت صنایع نظامی رافائل مشغول به کار بودم، یکی از ویژگی های ما این است که در اروپا و آمریکا ارتباطی میان مراکز علمی و ارتش وجود ندارد، آنها نسبت به ارتش احساس خوبی ندراند اما معتقدم در اسرائیل ما از یک ویژگی خوب برخورداریم که مجامع علمی و ارتش به یکدیگر کمک می کنند.

تمایل جوانان اسرائیلی برای ورود به یگان های فناوری ارتش

بازار کار اسرائیل به راحتی فارغ التحصیلان یگان های فناوری نظامی ارتش را می پذیرد و این ناشی از ویژگی ارتش اسرائیل نسبت به هر نهاد نظامی دیگر در جهان است. بسیاری از اسرائیلی ها که تحصیلات دبیرستان خود را به پایان می رسانند تقریباً از افراد مشابه خود در دیگر نقاط جهان متفاوت هستند چرا که به دنبال تحصیل در دانشگاه و اخذ تخصص از این نهاد آموزشی مرسوم نیستند بلکه به مزایای یگان های نظامی مختلف و آمادگی برای پیوستن سه ساله به نیروهای احتیاط ارتش برای جوانان و دو ساله برای نوجوانان می اندیشند، بسیاری از جوانان اسرائیلی در آزمایشات ابتدایی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به یکی از یگان های نخبه ارتش مانند سایرت متکل، 8200، مامرام، تالپیوت یا 9900 وارد شوند.

برخی از این یگان ها از مهمترین یگان های فناورانه و نوآورانه ای است که معمولاً از سوی افرادی که قصد دارند به ارتش وارد شوند انتخاب می شوند. این یگان ها در اسرائیل مانند دانشگاه های معروف جهان به شمار می رود و علاقه زیادی برای پیوستن به آن وجود دارد چرا که ورود به این یگان ها فرصت استخدام در شرکت های بزرگ را پس از اتمام دوره خدمت نظامی برای افراد فراهم می کند. حتی اگر برخی جوانان به یگان های نخبه ارتش نیز وارد نشوند مجرد برخورداری از تخصص نظامی سهم قابل توجهی برای تقویت جایگاه شغلی آنها برای اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی اسرائیل خواهد داشت.

یگان تالپیوت

یگان تالپیوت (Talpiot) از جمله یگان های ارتش اسرائیل است که تقاضای زیادی برای ورود به آن وجود دارد، این یگان تحت نظر بخش تحقیق و توسعه داخلی ارتش که وظیفه ای مانند آژانس پروژه های پیشرفته دفاعی آمریکا دارد فعالیت می کند. افرادی که به تالپیوت ملحق می شوند در سطوح مختلف تحت آموزش های متفاوت قرار می گیرند که در مجموع 41 ماه به طول می انجامد و حداقل زمان خدمت در آن نیز 9 سال است.

یگان های دیگر ارتش اسرائیل در عرصه فناوری داوطلبان خود را برای جنگ در میدان واقعی آموزش می دهند تا بتوانند در مواقع لزوم با حملات سایبری مقابله کنند، آنها در تخصص های مختلف نظامی به ویژه در زمینه تکنولوژیک برای ارائه راه حل های مختلف برای مشکلات نظامی مبتنی بر فناوری مانند نفوذ به شبکه های بی سیم و با سیم آموزش می بینند.

فعالیت در این گونه یگان ها باعث می شود افراد پس از خدمت خود در یگان های نظامی فناورانه به ویژه یگان تالپیوت به غنیمتی با ارزش برای شرکت های غیر دولتی تبدیل شوند. تا سال 2012 خدمت حدود 650 نفر در این یگان پایان یافته و آن را ترک کرده اند که تقریباً بیشتر آنان به افراد موثری در دانشگاه ها تبدیل شده و یا شرکت های بسیار موفقی را در اسرائیل تاسیس کرده اند. شرکت جهانی نایس سیستمز (NICESystems) که در زمینه نرم افزار و مشاوره اطلاعاتی فعالیت می کند توسط یکی از همین افراد تاسیس شده است و مجله فوربز از آن به عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان نام برده است.

همچنین شرکت (Compugen) که در زمینه داروسازی فعالیت می کند و بسیاری از شرکت های فناورانه کنونی در اسرائیل که سهام آنها در بورس نزدک عرضه می شود توسط نظامیانی تاسیس شده است که روزی در این یگان یا دیگر یگان های مشابه آن در ارتش خدمت می کرده اند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

کد خبر: 999998

وب گردی

وب گردی