ارتش پیشرفته پلید - بخش سوم

در بخش های پیشین مقاله به سوء استفاده از فناوری های رژیم صهیونیستی برای نقض حریم خصوصی و توسعه طلبی این رژیم جعلی و همچنین نقش ارتش در توسعه فناوری اسرائیل پرداختیم و در این بخش از مقاله زوایای بیشتری از نقش آفرینی ارتش برای دستیابی به مقاصد صهیونیستی را تبیین خواهیم کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی برای جبران مشکلاتی چون وسعت کم جغرافیایی، جمعیت کم و قرار گرفتن در میان کشورهای متخاصم عربی به تقویت فناوری خود برای غلبه بر تهدیدات خود اقدام کرده و به پیشرفت هایی دست یافته است. اسرائیل به رغم ژست های صلح طلبانه در بسیاری از موارد از این فناوری برای مقاصد توسعه طلبانه خود استفاده و به حریم خصوصی افراد تجاوز داشته اما ارتش در این بین نقش بارزی ایفا کرده است.

ارتش مدرسه تولید فناوری رژیم صهیونیستی

ارتش مدرسه ای بی نظیر در اسرائیل است که تمام ساکنان اراضی اشغالی باید به آن وارد شوند، اسرائیل مانند برخی از معدود کشورهای جهان است که دارای نظام خدمت سربازی اجباری است، 75 درصد از مردان در سن 18 سالگی برای گذراندن این دوره به ارتش وارد شده و طبیعتاً پس از آن به بازار کار وارد می شوند.

آنها پس از فراغت از خدمت دارای اطلاعات و دانش هایی هستند که در ارتش آموخته و یا از سامانه هایی که در آنجا با آنها تعامل و برخورد داشته اند به دست آورده اند. یکی از این سامانه ها (SAIP) است که برنامه ای برای جمع آوری اطلاعات و دسته بندی آنها است. این سامانه از فناوری های تشخیص کلمات و جملات و اطلاعاتی که برای افسران امنیتی اهمیت دارد برخوردار است. استفاده از این گونه ابزارهای تحلیل زبان در میان دستگاه های اطلاعاتی جهان برای تشخیص خطر امری معمول به شمار می آید. ادعا می شود این گونه سامانه ها آنچه گفته می شود را فهم می کند، به عنوان مثال گاهی یک فرد عادی مطلبی در خصوص لیستی از مواد شیمیایی غیر مضر مطرح می کند اما این ابزار می تواند زبان را تحلیل کرده و تشخیص دهد فرد گوینده در واقع در مورد ساخت وسایل انفجاری سخن می گوید. البته اگر از یک مسئول اسرائیلی یا کسانی که در این بخش فعالیت می کنند در مورد استفاده از این ابزارها سوال شود این مساله را انکار می کنند اما پس از اتمام خدمت خود به بازار کار رفته و در این زمینه سرمایه گذاری می نمایند.

برخی شرکت های اسرائیلی که ریشه هایی امنیتی دارند فعالیت خود را در بخش تحلیل و ردیابی اطلاعات و همچنین تحلیل کلان داده ها و داده های علمی توسعه داده اند که حاصل آن نتایج و فرضیاتی جدید برای اتخاذ تصمیمات لازم در زمان مناسب است و فناوری های موجود سنتی و در دسترس همگان توانایی انجام چنین اقداماتی را ندارند.

به عنوان مثال شرکت (Signals Group) که در سال 2009 تاسیس شده است اعلام کرد آماده توسعه فعالیت خود در سوئیس و نیویورک است. این اعلام آمادگی پس از سال ها اجرای همین روش های تحلیل در سازمان های اطلاعاتی اسرائیلی برای ایجاد ارتباط میان علائم و پیام های مبهم و اطلاعات دسته بندی شده و توسعه گسترده فعالیت ها و همکاری با 5 هزار شرکت انجام شده است. این شرکت اطلاعاتی را در اختیار مشتری های خود قرار می دهد که با استفاده از آنها بتوانند تصمیماتی تعیین کننده برای شرکت های خود اتخاذ نمایند. گیل ساده رئیس اجرایی شرکت (Signals Group) می گوید: فناوری ما روش های مشاوره های سنتی و معمول را به مبارزه می طلبد زیرا مدیران اجرایی و تصمیم سازان در زمان حاضر به منبعی جدید برای ایده های تجاری نوآورانه و رسیدن به مجموعه ای متنوع تر و دقیق تر از اطلاعات نیاز دارند، این فناوری در مقایسه با سرمایه گذاری گسترده حدود 30 میلیارد دلاری از سوی شرکت های تحلیل اطلاعات دارای ارزش قابل توجهی است.

یکی دیگر از این شرکت های اسرائیلی (Fraud Science) متعلق به شافات شاکید از افسران سابق یگان 8200 است. دفتر این شرکت در اسرائیل بوده و شاکید در مورد روش کار آن می گوید: ما می دانیم که جهان میان افراد خوب و بد تقسیم شده است و فریب برای مبارزه با کلاه برداری میان این افراد وجه تمایز آنها در شبکه است و با همین روش حلیه گرانه تروریست ها نیز شکار می شوند. هنگامی که در حال خدمت در یگان خود در ارتش بودم متوجه شدم افراد مثبت از خود آثاری در اینترنت به جای می گذارند زیرا آنها از چیزی واهمه ندارند اما افراد شرور هیچ اثری از خود به جا نگذاشته و تلاش می کنند خود را مخفی نمایند، تنها کاری که ما باید انجام می دادیم جستجوی ردپایی از آنها بود که بتوانیم به آنها دست یابیم و با این روش می توان خطر را تا حد قابل قبولی کاهش داد، مساله به همین سادگی است.

وی افزود: اما در مواقعی که می خواهیم با یک شبکه تروریستی مقابله کنیم مساله به این سادگی نیست چرا که آنها هیچ ردپایی مانند شناسه پست الکترونیک، شماره تلفن همراه، حساب های شبکه های اجتماعی و عکس های شخصی به جا نمی گذارند.

شرکت شاکید پس از آن که توانست مشکلات مربوط به یک نفوذ امنیتی به شرکت (PayPal) از بزرگترین درگاه های پرداخت الکترونیک در جهان را حل نماید توسط این شرکت به مبلغ حدود 200 میلیون دلار خریداری شده و به بخشی از آن تبدیل گردید اما دفتر آن در اسرائیل باقی ماند تا تیم آن در همان فضا به ابتکارات خود ادامه دهند.

اینها به معنای آن است که ما در آینده احتمالاً شاهد توسعه گسترده ای در شرکت های اسرائیلی فعال در زمینه فناوری اطلاعات خواهیم بود که خود را برای پاسخ به نیاز بازار یا نیازهای سیاستمداران جهت اتخاذ سریع تصمیمات لازم آماده می کنند و این با توجه به ماهیت توسعه طلبانه و متجاوز رژیم صهیونیستی می تواند پیامدهای ناگواری در سطح منطقه و جهان داشته باشد. در این میان پیشرفت های دیگری نیز با مقاصد امنیتی حاصل شده است مانند آنچه نظامیان سابق یگان نظارت و ردیابی گروه های مقاومت فلسطینی، یگان پشتیبانی از نیروهای عمل کننده میدانی یا واحدهای نظارت بر هر دشمن دیگری انجام داده اند، چرا که پس از اتمام خدمت خود در این یگان ها شرکت هایی را تاسیس کرده و فعالیت خود را در همین موضوعات و از زاویه ای دیگری ادامه داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999999

وب گردی

وب گردی