آماده‌باش شرکت‌های تولید دارو برای کمک رسانی به استان های سیل زده

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تمامی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده برای تامین اقلام دارویی و بهداشتی مناطق سیل‌زده آماده‌باش هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، مهدی پیرصالحی در ادامه سفر به مناطق سیل‌زده برای ارزیابی، از شرایط تامین اقلام مورد نیاز دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی و بهداشتی از کمپ سیل‌زدگان اهواز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات، مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در کمک‌رسانی و تامین اقلام مورد نیاز استان‌های سیل‌زده همکاری مطلوبی داشتند، گفت: خوشبختانه تمامی ارگان‌ها و نهادها از جمله هلال‌احمر، بسیج، سپاه و ارتش تلاش کردند تا مشکلات مناطق سیل‌زده را به حداقل برسانند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی از اقدامات در حوزه سازمان غذا و دارو و حتی وزارت بهداشت نیست، اما اگر به آن‌ها رسیدگی نشود تبعاتی دارد که متوجه وزارت بهداشت می‌شود، گفت: یکی از این موارد تامین شیشه شیر است. اگرچه شیر خشک مورد نیاز تامین شد اما در کنار آن نیاز به شیشه شیر نیز وجود داشت، علی‌رغم اینکه تامین آن در حوزه مسئولیت وزارت بهداشت نیست، اما معاونت بهداشتی برای تامین آن اقدام کرد و سازمان غذا و دارو نیز ۱۵۰۰ عدد شیشه شیر و 50 هزار سر شیشه را تامین کرد.

وی با اشاره به آماده‌باش تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، محصولات سلولزی، عنوان کرد: تمامی شرکت‌ها را به خط کرده‌ایم و بخش خصوصی و دولتی اقلام مورد نیاز داروخانه‌ها را تامین می‌کنند تا خدمات بهتری در این مناطق ارائه شود.

پیر صالحی بابیان اینکه از لحاظ تامین دارو و تجهیزات در مناطق سیل‌زده هیچ نگرانی وجود ندارد، گفت: دپوی مورد نیاز دارویی کل کشور تا ۶ ماه آینده صورت گرفته و جای نگرانی نیست، اقدامات لازم برای تامین داروی شش ‌ماهه دوم سال نیز در حال انجام است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002044

وب گردی

وب گردی