جایگاه موسسات خیریه در خدمات اجتماعی

ماه مبارک رمضان ماه تلاوت قرآن، ماه عبادت و ماه خدمت به نیازمندان است، عبادات ماه مبارک رمضان منافع بزرگی برای انسان دارد و ثواب اخروی بسیار که حساب آن از عهده ما خارج است.

به گزارش ایسکانیوز، نبی الله عشقی ثانی کارشناس علوم اجتماعی و مشاور موسسات خیریه در این یادداشت می نویسد: آن چه بروز بیرونی دارد و نتیجه آن به دیگران بر‌می‌گردد خدمت و حمایت از نیازمندان و ایتام عزیز است که در اولویت اول قرار دارد؛ حتی در مورد انسان‌هایی که توفیق روزه داری از آنان سلب شده است، این حمایت و خدمت به نیازمندان است که آنان را بری از ذمه می‌کند.

موسسات خیریه تشکل‌هایی مردم نهاد هستند که هدف نهایی همه آنها خدمت رسانی به نیازمندان و درماندگان است، این موسسات به‌دلیل توان کارشناسی و شناختی که از جامعه و فقرا دارند مناسب ترین نهادی هستند که می توانند واسطه این امر خیر مردم و نیکوکاران باشند تا به شکل صحیح احسان مردم و فطریه شان را به صاحبان واقعی حق یعنی فقرای آبرومند برسانند و بدین ترتیب هم تکلیف شرعی مردم انجام شده است هم فرد یتیم، نیازمند یا فقیر با دریافت این احسان ها در این ایام ماه مبارک رمضان لبخند شادی و رضایت بر لبانشان می نشیند.

ما به همه بزرگوارانی که قصد برگزاری سفره های افطاری و احسان دارند توصیه می کنیم به جای دادن اطعام به گروهی غیر نیازمند همان هزینه سفره را به موسسات خیریه بدهند و هر نیتی دارند اعلام کنند تا این موسسات نیت خیر آنان را به گرفتار ترین و نیازمند ترین مردم برسانند.

بدین ترتیب علاوه بر به جا آوردن تکلیف شرعی، یک وظیفه انسانی و اجتماعی را نیز به انجام رسانده‌اند.

همچنین دادن فطریه و کفاره و غیره به موسسات خیریه نیز می تواند، هم رفع تکلیف و دین کند و هم نیازمندی را شاد سازد. موسسات خیریه بسیاری در نزدیکی شما در حال خدمت رسانی هستند و شما به آسانی می‌توانید از این طریق به انسانیت هم خدمت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006836

وب گردی

وب گردی