امام خمینی(ره) نظام را فرصت و طعمه نمی‌دانستند‌

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی (ره)نظام را فرصت و طعمه نمی‌دانستند‌ و این امر را دائما به مسئولان یادآوری می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) که صبح امروز شنبه 11 خردادماه 98 در‌ مرقد امام برگزار‌ شد، اظهار‌ کرد: در آستانه سالروز ارتحال معمار انقلاب اسلامی، پرچمدار حیات مجدد بشریت قرار داریم. مجموعه‌های علمی و دانشگاه‌های کشور توفیق داشتند ضمن عرض ادب، با امام راحل تجدید پیمان داشته باشند.

وی ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، فرصت خوبی برای بازخوانی و توجه به نکاتی است که امام خمینی همواره ما را به آن دعوت کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آیت‌الله مطهری همواره تأکید داشتند 4 ایمان را در‌ امام دیده‌اند؛ او امامی بود که به خدای خود مؤمن بود و در این ایمان خللی وجود نداشت، امام به راه و هدف خود، به اهتزاز پیام لا اله الا الله در جهان و به مردمش ایمان داشت.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نشان‌دهنده هدف‌دار بودن امام خمینی(ره) است که حتی در زمان انقلاب و در اوج جنگ نیز ذره‌ای از این هدف کوتاه نیامد. در راستای این هدف انقلاب ما مراحلی خواهد داشت و تاسیس نظام، هدف میانی آن است. به همین منظور ما باید مقدمه سازی‌های لازم را در راستای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم.

رستمی با اشاره به دوران تحریم شدید نفتی و کاهش شدید بودجه کشور بیان کرد: در شرایط سختی که در آن زمان بر کشور حاکم بود، امام خمینی(ره) طی‌ پیام قطعنامه و چندین پیام آخر که صادر کردند، اهدافی برای دفاع مقدس تعریف کرده که مهم‌ترین آن به اهتزاز درآوردن پرچم لا اله الا الله در تمام قلل جهان است.

وی ادامه داد: برخی از افراد معتقدند که امام خمینی(ره) در آخرین روزها، از شعارهای ضد نظام سلطه کوتاه آمده بودند؛ اما اعتقاد امام بر آن بود که باید از ناقوس کلیساها فریاد مرگ بر آمریکا شنیده شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند نظام اسلامی ‌امانت بزرگی‌ست که در‌اختیار مسئولان قرار گرفته است و در صورت کوتاهی، عذاب الهی در انتظار آن‌هاست. ایشان نظام را فرصت و طعمه نمی‌دانستند‌ و این امر را دائما به مسئولان یادآوری می‌کردند. ایشان مسیر آینده کشور را در گروی امانت‌داری مسئولان می‌‌دانستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) مرزداری از حریم دین اسلام را واجب می‌دانستند، امام راحل پیرو الگوهای عملی قرآنی است و عبرت‌هایی را که در مسیر زندگی انبیا را ، مرتباً یادآوری می‌کردند.

رستمی با بیان اینکه تأکید بر پیشرفت درون‌زا و قطع وابستگی به بیگانگان، از جمله کلیدواژه‌های پیشرفت از دیدگاه امام راحل‌است، بیان کرد: این موضوع ادامه آن حرکتی است که ما از سوی امام به آن دعوت شدیم.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) پایه‌گذاری فرهنگ در جامعه بودند و همواره‌ بر فرهنگ غنی اسلامی، هویت دینی تاکید داشتند.

وی در پایان تأکید کرد: امام(ره) دانشگاه‌ها را محور تحول جامعه می‌داند و حتی در نامه‌ای جامعه را متوجه لزوم حرکت از سوی دانشگاه‌ها می‌کند. بنای حرکت رو به آینده کشور توسط امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006952

وب گردی

وب گردی