جوانان ایران علی‌رغم تحریم‌های شدید دستاوردهای علمی شگرفی داشته‌اند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوانان کشور در بخش‌های مختلفی علی‌رغم محدودیت‌های شدید، دستاوردهای قابل توجهی‌در جهان داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل که امروز شنبه 11 خردادماه 98 در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: جمع حاضر به عنوان نماینده بزرگ دانشگاهیان در مرقد حضور دارد تا با امام خمینی و آرمان‌های آن حضرت، تجدید میثاق داشته باشد و اعلام کند برای تحقق اهداف امام که چیزی جز تحقق اهداف اسلام نبوده، ایستاده است.

وی ادامه داد: فرهیختگان بخش اندیشه‌ورز جامعه هستند و در زمره علما قرار می‌گیرند و خداوند از آن‌ها قول گرفته که تا هستند در راستای رفع ظلم و مقابله با ظالم کمک کنند، در همین راستا باید اندیشه و تفکر انقلابی را حفظ کرد، همچنین باید آرمان‌های انقلاب را در شرایط کنونی حفظ کرد، اندیشه‌ورزان و محققان در این راستا نقش زیادی دارند‌.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تغییر نسل‌ها اتفاقی است که به عنوان یک جریان طبیعی شکل می‌گیرد اما اینکه بتوانیم امکانات محققان را به‌روز و با اثرات قوی و آشنا با شرایط زمان منتقل کنیم، وظیفه بزرگی است که بر عهده افرادی گذاشته می‌شود که دلشان برای اسلام می‌سوزد و زمان بسیاری‌ را برای علم صرف کرده‌اند.

غلامی اضافه کرد: بعد از انقلاب، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما به طور مرتب در مسیر صحیحی به شکل پویا گسترش‌پیدا کرده‌اند همچنین زمینه حضور در حوزه علمیه برای جوانان ما فراهم شده است.

وی افزود: در سال‌های اولیه انقلاب در تحریم قرار داشتیم، کسب دانش و علم در چنین شرایطی موثر واقع شد و توانستند وجوه مختلف علم و دانش را فرا گیرند و در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در بخش‌های مختلفی علی‌رغم محدودیت‌های شدید، دستاوردهای قابل توجهی‌در جهان داشته‌ایم که بیانگر تلاش مثمرثمر مردم در حوزه علم و دانش بوده است.

غلامی در پایان گفت: این نشست و تجدید‌پیمان با امام(ره) در راستای آن است که تک تک ما وظایف خود را با نگاه انقلابی و آینده‌نگارانه پیش ببریم که از جمله آن می‌توان به توسعه علم و دانش، به‌روز نگه داشتن مسائل علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006956

وب گردی

وب گردی