سرپرست آموزش و پرورش بایدبُعد پرورش را در تعلیم و تربیت تقویت کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرپرست آموزش و پرورش باید سوابق مدیریتی خوبی داشته باشد و به تقویت بُعد پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت معتقد باشد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ویژگی‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: شکی نیست که اولین ویژگی سرپرست آموزش و پرورش باید این باشد که جزو خانواده بزرگ آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این فرد باید سوابق مدیریتی قوی و خوبی داشته و همین‌طور اعتقاد راسخ به موضوع تقویت بعد پرورش داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: امروز متأسفانه شاهد آن هستیم که پرورش سهم کوچکی از آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده و تربیت فرهنگی و دینی دانش‌آموزان مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: دو چالش مهم در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که یکی بحث پرورش است که به آن اشاره شد و دیگری، موضوع مهارت‌آموزی است.

وی گفت: امروز به صورت افراطی به بحث محفوظات ذهنی و آمادگی برای قبولی در کنکور پرداخته شده است؛ در حالی‌ که مهارت‌آموزی و آموزش سبک زندگی به دانش‌آموزان فراموش شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش را توانایی جذب بودجه و قدرت چانه‌زنی در دولت برشمرد و گفت: دولت باید در مقابل خواسته‌های وزیر آموزش و پرورش یا سرپرست این وزارتخانه گوش شنوا داشته و به آنها عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، عاشق انقلاب و پیرو اهداف انقلاب بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های سرپرست این وزارتخانه قلمداد کرد و گفت: این فرد باید برای اجرای سند تحول برنامه داشته و همچنین معیشت فرهنگیان را هم مورد توجه قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد با انتخاب سرپرست و وزیر آینده وزارت آموزش و پرورش دیگر شاهد برخی صحنه‌های ضدفرهنگی در مدارس نباشیم.

فارس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌

کد خبر: 1007468

وب گردی

وب گردی