گره خوردن روزهای سخت درمان با شیرینی قصه و شعردر محک

پیشترها صدای ترالی که در راهروی بخش‌های بیمارستان می‌پیچید، اکثر کودکان مبتلا به سرطان به یاد دارو، قرص، شربت و آمپول می‌افتادند. امروز اما بخش خدمات حمایتی باهمراهی روان‌شناسان مؤسسه خیریه محک و داوطلبان کار با کودک بیمار، سال‌هاست مفهوم تلخ ترالی دارو را به شیرینی قصه و کتاب تبدیل کرده است. 

به گزارشخبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، اهمیت توجه مداوم به ارتقای خدمات به کودکان مبتلا به سرطان، باعث شد تا محک به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان در جلسه‌ای که در انجمن شاعران ایران برگزار می‌شد شرکت کند تا با بهره‌مندی از تجربیات متخصصان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، فعالیت این ترالی و سایر خدماتی که در زمینه آموختن مهارت‌های ادبی، کتابخوانی و روایت درمانی برای کودکانش انجام می‌دهد را بهبود بخشد؛ چرا که محک می‌خواهد روزهای سخت درمان فرزندانش را با شیرینی قصه و شعر گره بزند و نیز مهارت‌های مورد نیاز هر کودکی را به فرزندانش بیاموزد.
مصطفی رحماندوست، شاعری که در قصه‌گویی و ارتباط با کودکان تبحر دارد و بارها در محک حضور یافته و ساعتی خوش برای کودکان ساخته، این بار زمینه حضور محک را در جلسه‌ای فراهم کرد که متخصصانی چون طیبه شامانی، بیوک ملکی، افسون امینی و ... حضور داشتند.
نمایندگان محک در این جلسه به معرفی فعالیت‌های این مؤسسه خیریه در ترالی کتاب پرداختند و مقرر شد اقداماتی مشترک برای افزایش ارتباط کودکان مبتلا به سرطان با کتاب از سوی انجمن صورت گیرد. همچنین برخی از اعضای این انجمن برای حضور در کارگاه ارتباط با کودک که زمینه افزایش آگاهی آنها را در زمینه شیوه ارتباط با بیمار فراهم می‌آورد، داوطلب شدند. در این جلسه درخصوص کتاب «قصه‌های بچه‌های محک» که داستان‌ها و نقاشی‌‌های آن از آثار کودکان محک است نیز گفتگو شد و تصمیم به آن شد تا در پرورش استعداد کودکان علاقمند به نوشتن مشارکت شود. همچنین در این نشست به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، با کارت‌های نقاشی کودکان محک از متخصصان حاضر در جلسه تجلیل شد.


گفتنی است ترالی کتاب محک که از سال 1389 آغاز به کار کرده است، دو روز در هفته مهمان اتاق‌های کودکان مبتلا به سرطان بستری در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک می‌شود و آنها را با کتاب‌های مختلف کودک و نوجوان، و قصه‌خوانی آشنا می‌کنند. داوطلبان ترالی کتاب علاوه بر بیمارستان و اقامتگاه محک، در اقامتگاه ستارخان و بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان، امام حسین، شهدا، رسول اکرم، مفید و بهرامی نیز به توزیع کتاب در میان کودکان مبتلا به سرطان می‌پردازند.
قدردان همه انسان‌های نیک اندیش و خردمندی هستیم که با اختصاص تخصص و توانمندی خود شادی را به روزهای سخت و طولانی درمان کودکان مبتلا به سرطان گره می‌زنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020635

وب گردی

وب گردی