شب‌های فرهنگی ایران و ترکمنستان در بجنورد

برنامه‌ شب‌های مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، نخستین برنامه فرهنگی مشترک هنرمندان ایرانی و ترکمنستانی با عنوان «شب‌های مشترک فرهنگی ایران در ترکمنستان» از فردا پنجشنبه (۳۱ مردادماه) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌شمالی، شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری در شهر بجنورد برگزار می‌شود.

بر این اساس هیأت ۲۰ نفره‌ای از هنرمندان فعال در حوزه صنایع سنتی و همچنین حرکات آیینی کشور جمهوری ترکمنستان به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد، در این برنامه شرکت خواهند داشت.

در این رویداد فرهنگی که با هدف افزایش سطح تعاملات فرهنگی دو کشور همسایه برگزار می‌شود، هنرمندان در مدت دو شب با دایر کردن غرفه‌های ویژه نمایش صنایع دستی، در محل مرکز سیاحتی «بش‌قارداش» بجنورد به ارایه آثار می‌پردازند.

پس از برگزاری نخستین نوروزگاه مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان در باجگیران، شب‌های مشترک فرهنگی دو کشور اقدام تازه‌ای از سوی مسئولین فرهنگی کشورمان است که برای امید است افزایش ارتباطات فرهنگی دو ملت ایران و ترکمنستان را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025317

وب گردی

وب گردی