اتصال ۳۱ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات گفت: در پنج سال گذشته ۳۱ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از ۴۲ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمود جواد آذری جهرمی صبح جمعه در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های ارتباطات استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه‌های رودسر با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در راستای ارتقای ارتباطات منطقه اجرایی شده است، اظهار کرد: امروز رحیم آباد با توسعه نسل چهارم به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت در مناطق روستایی استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد، افزود: شاهد توسعه نسل سوم در سطح روستاهای این دو استان هستیم. البته متاسفانه برخی شبکه‌ها به دلیل تحریم‌ها مجبور به توقف خدمات خود شده‌اند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت در مناطق روستایی و شمالی کشور به رغم جمعیت زیاد و گردشگرپذیر بودن با مشکل شده بود، تصریح کرد: تدابیر برای توسعه شبکه صورت گرفته و با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب در ماه‌های گذشته در این زمینه، بیان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات در مناطق شمالی کشور در دستور کار قرار دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در شش ماه آینده عقب‌ماندگی‌های دو استان شمالی کشور رفع می‌شود، افزود: طبیعیا کیفیت ارتباط در این مدت در مناطق شمالی بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ارتباطات پروژه‌ها در قالب پروژه‌های روستایی افتتاح شده است، گفت: حدود ۳۱ هزار روستا از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور طی پنج سال گذشته توسعه شبکه داشته و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وزیر ارتباطات شاخص بهره‌مندی از شبکه ملی را ۷۸درصد عنوان کرد که این شاخص در گذشته ۳۶ درصد بوده و شاهد رشد دو برابری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026217

وب گردی

وب گردی