ارائه  بیش از ۱۲ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین در سامرا

مسئول درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در سامرا از ارائه ۱۲ هزار و ۱۵۲ خدمت درمانی و پزشکی به زائران ایرانی اربعین حسینی از روز  هفدهم تا بیست و ششم مهر ماه در این درمانگاه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود حیدری گفت: از روز 17 تا 26مهرماه، 7 هزار و ١٤٦ مورد پانسمان، ۱۱ هزار و ١٦٥ مورد تست فشارخون، ٩ هزار و ٧٤٧ مورد تزریقات و سرم تراپی به زائران ایرانی اربعین حسینی ورودی به این درمانگاه ارائه شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این خدمات، ٤٠٥ مورد تست قند خون و ١٥٣ مورد نوار قلب نیز برای زائران انجام شد.

مسئول درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در سامرا اضافه کرد: در این مدت، ٢٢ زائر ایرانی اربعین نیز برای انجام درمان تخصصی و تکمیلی به مراکزدرمانی و بیمارستانی عراق منتقل شده‌اند.

حیدری گفت: افراد اعزام شده به مراکز درمانی عراق با عارضه‌هایی مثل مشکلات قلبی، تنفسی، گوارشی و موارد حاد آنفولانزا و نظایر آن به این درمانگاه مراجعه کردند که پس از انجام ویزیت اولیه توسط پزشکان داوطلب هلال‌احمر و انجام درمان اولیه، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر، چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

هر سال، شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند و این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون‌ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و 1452 ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی، ۱۶ صفر است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1030637

وب گردی

وب گردی