ایران، بزرگترین کشف کننده  موادمخدر در جهان است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران را بزرگترین‌ کشف کننده موادمخدر در سطح جهان اعلام کرد و گفت که کشورمان به تنهایی در مقابل مسیر عبور قاچاق موادمخدر از افغانستان ایستاده و لازم است دیگر کشورهای جهان نیز در این فرآیند به ایران کمک کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار مسعود زاهدیان درباره برخورد پلیس ایران ابا قاچاق مواد مخدر به دیگر کشورها و کمک‌های بین‌المللی،گفت: در بحث قاچاق مواد مخدر ما به تکلیف انسانی خودمان عمل می‌کنیم و در حال انجام اقدامات خود متناسب با توانمندی و امکانات موجود هستیم.

وی در مورد ضرورت کمک دیگر کشورهای جهان به ایران در امر مبارزه با موادمخدر نیز گفت: لازم است که همه دنیا و نه فقط اروپایی‌ها بیایند و به ما کمک کنند. امروز 90 درصد تریاک دنیا در افغانستان تولید می‌شود و همین تریاک هم تبدیل به هروئین و مورفین و ... می‌شود. مصرف این نوع از مواد در ایران خیلی محدود است و این نشان می‌دهد که تولید این مواد به قصد کشورهای دیگر انجام می‌شود اما ایران آن را کشف کرده و اجازه عبور به آن را نمی‌دهد.

لازم است که همه دنیا و نه فقط اروپایی‌ها بیایند و به ما کمک کنند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کشف کننده موادمخدر در جهان است، گفت: ما این اقدامات را از سر وظیفه انسانی خود انجام می‌دهیم و در واقع در مقابل دسترسی بسیاری از شهروندان و جوانان کشورهای اروپایی و ... در مقابل قاچاق مواد مخدر ایستاده‌ایم.

زاهدیان در مورد اینکه آیا تحریم‌ها تاثیری در روند مبارزه ایران با موادمخدر خواهد داشت،گفت:‌ ما با تمام توان و تجهیزاتمان در مقابل قاچاق موادمخدر ایستادگی خواهیم کرد، اما تحریم‌ها در تجهیرات و تامین نیازهای ما تاثیر دارد و وقتی نیازهای ما متناسب با حجم کار تعریف نشود، درصد مقاومت ما نیز کاهش پیدا می‌کند و ممکن است از دید ما خارج شود و نتوانیم برخی از آنها را بگیریم. به همین دلیل نیز کشورهای خارجی باید هم تجهیزات به ما بدهند و هم حمایت‌های لازم را از ما در مبارزه با مواد مخدر انجام دهند.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون حمایتی از سوی دیگر کشورها در این زمینه انجام شده یا خیر گفت: میزان این کمک‌ها به قدری در برابر اقداماتی که ما انجام می‌دهیم، کم است که در واقع دیگر نمی‌توان به آن کمک گفت. این میزان بسیار ناچیز است و تنها کمک‌هایی در تهیه تجهیزات مرکز سپکا - سگ‌های آموزش دیده - بود که آن هم از طرف ژاپن بود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1043479

وب گردی

وب گردی