عرضه 27 محصول از سوی واحدهای فناور دانشگاه آزاد استان هرمزگان

27 محصول واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان هرمزگان به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اعلام این خبر، گفت: پژوهش محوری و رقابت در تولید علم یکی از اهداف بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی است که با هدف، دستیابی به توسعه همه جانبه در راستای سیاست های کلان دانشگاه صورت می گیرد.

علیرضا سایبانی افزود: در این نمایشگاه ۱۰ محصول دانش‌بنیان شامل محلول جلبکی و دریایی در مصارف بهداشتی، ساخت کود آهن، کود مس، روغن مکمل گیربکس، روغن افزایش راندمان موتور و روغن اندیکیو و کیت غربالگری هیپوتیروئیدی برای تست تیروئید نوزادان از محصولاتی است که در نمایشگاه امسال ارائه شده است.

رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، اظهار داشت: همه ساله برای ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای مراکز علمی و فناوری و پژوهشی در استان این نمایشگاه به مدت یک هفته به روی بازدید کنندگان باز است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این نمایشگاه، با بیان اینکه بسیاری از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه برای اولین بار به صورت نمونه و آزمایشگاهی تولید شده و در صورت تاییدیه نهایی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید گفت: تلاش می کنیم تا کسب درآمد و تولید ثروت را از این محصولات به حداکثر برسانیم و بتوانیم در این راستا به سمت توسعه پایدار گام های مهمی برداریم.

تورج اسدی افزود: علاوه بر محصولات تولید شده که به مرحله نهایی رسیده اند، تولید کمپوت دورمی، روغن خراطین خالص از کرم خاکی برای حجم دادن به ماهیچه‌ها، تولید پودر کندر برای ترمیم زخم و جلوگیری از خارش برای مکمل‌های درمانی، ساخت کود آهن، کود روی و کود تیوسولفات آلومینیوم، ساخت دستگاه آب‌شیرین‌کن خورشیدی، کشت انگور دریایی در جزیزه هرمز و چند طرح نو بنیاد را از جمله فعالیت های انجام شده در این حوزه برشمرد.

گفتنی است در آغاز این نمایشگاه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان و سایر مسئولان استان، از غرفه دانشگاه آزاد بازدید و مخترعان جوان مرکز رشد دانشگاه را مورد تحسین قرار دادند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045250

وب گردی

وب گردی