نجات 1000 نفر از سیل/ارتباط 500 روستا همچنان قطع است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان بیش از هزار نفر نجات یافته‌اند ولی ارتباط 500 روستا همچنان قطع است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بارندگی‌های اخیر در استان هرمزگان گفت: در شهرستان جاسک مشکلاتی همچنان وجود دارد و در پی طغیان رودخانه‌های گابریک و چگین مشکلاتی برای اهالی روستاهای همجوار در این دو رودخانه اتفاق افتاده است.

نجار ادامه داد: در حال حاضر منازل روستاهای همجوار رودخانه گابریک تخلیه و روستاییان اسکان اضطراری شده‌اند و به روستاهای اطراف رودخانه چگین هم هشدارهای لازم داده شده است.

وی افزود: این حادثه خسارتی به راه‌های روستایی، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی وارد کرده و متأسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست داده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌ در بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان هم موجب شده که ارتباط 500 روستا 26 محور فرعی و شبکه آبی 100 روستا قطع شود و حدود هزار نفر نیز نجات یافته‌اند.

نجار گفت: آسیب شدیدی به بخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان وارد شده است و مخابرات نیز در شهرستان‌های نیک‌شهر، فنوج، دلگان، کنارک و قصرقند هم قطع شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1058138

وب گردی

وب گردی