اختراعات و نوآوری‌های ایران در نمایشگاه خلاقیت معرفی می‌شود

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اقدامی سال آینده نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران را برگزار می‌کند تا در آن دستاوردهای اختراعات و نوآوری‌های این حوزه را در معرض نمایش قراردهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمایت از مخترعان برای ثبت اختراع در دفاتر معتبر خارجی و ترویج و فرهنگسازی در این حوزه از اقدامات مهمی است که کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهد تا اهمیت ثبت اختراع به عنوان ابزاری مهم برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی بر پایه فناوری مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

همچنین کانون در اقدامی سال آینده نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران را برگزار می‌کند تا دستاوردهای این حوزه در معرض نمایش قرار گیرد. نمایشگاهی که همچون ویترینی اختراعات برگزیده را معرفی و نمایش می‌دهد. البته این برنامه به توسعه مهارت‌های خلاقانه استعدادهای جوان و نوجوان و به اشتراک‌گذاری تجارب و دیدگاه‌های فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور نیز توجه دارد. در همین راستا، نخستین فراخوان حضور در بخش اختراعات برگزیده نمایشگاه، از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای ثبت نام در آن می‌توانند به سایت کانون پتنت مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، این اقدام کانون را باید گامی برای ورود بیشتر نوآوری در اقتصاد بدانیم. کشورهای مختلف سعی در اجرایی کردن این اقدام دارند. ایران نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است تا گامی برای توسعه و صنعتی شدن باشد. حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان یکی از این تلاش‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062722

وب گردی

وب گردی