تولید ژل ضد عفونی و محلول بخور اکالیپتوس برای جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران از تولید دو داروی گیاهی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد شهر قدس خبر داد.

عبدالله قاسمی پیر بلوطی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تولید دونوع محصول گیاهی در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این واحد دانشگاهی گفت: ژل و بخور گیاهی ضد عفونی کننده، قرار است در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به تولید انبوه برسد.
او ادامه داد؛ پایه این ژل گیاهی بوده و از گیاه آلوئورا به دست آمده است. در واقع یک سری عصاره و ترکیبات گیاهان دارویی است که طبق تجربیات گذشته نشان داده که ترکیبات اثرات ضد ویروسی روی آنفولانزا و حتی سارس داشته است.

به گفته او این ژل ها قرار است در حجم ۱۰۰ ،۱۵۰ یا ۲۰۰ میل تهیه و در یک محیط ایزوله دسته بندی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران با بیان این که نام تجاری محصول اول یعنی ژل ضد عفونی کننده (ژل آزاد) است اظهار کرد: این محصول خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و محصول دوم بخور اکالیپتوس است که این گیاه نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی خوبی دارد.

قاسمی پیر بلوطی گفت: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز از وزارت بهداشت‌ از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایران معاونت غذا و دارو برای تولید انبوه این دو محصول هستیم. ان شاءالله ظرف چند روز آینده که مجوز سیب سلامت آن اخذ شد با استفاده از تجهیزات اتوماتیک تولید را آغاز خواهیم کرد.

او معتقد است: این دو محصول غرب استان تهران که منطقه پرجمعیتی است را پوشش داده و امیدواریم بتوانیم آن ها را به طور انبوه وارد بازار کرده و بخشی از نیاز بازار را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران با بیان این که میزان تولید بستگی به مجوز وزارت بهداشت دارد تصریح کرد: در حال حاضر در حال تجهیز مرکز تحقیقات گیاهان دارویی به دستگاه های اتوماتیک هستیم. البته فعلا به صورت دستی در یک محیط ایزوله در حال تولید این محصولات هستیم اما با اخذ مجوز از وزارت بهداشت به تولید انبوه خواهد رسید.
او درباره جزئیات ژل ضدعفونی کننده گیاهی (ژل آزاد) و محلول بخور اوکال آزاد توضیح داد: محلول بخور اوکال آزاد از عصاره اتانولی 70 درصد از برگ های اکالیپتوس به صورت ارگانیک در مزرعه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس بدست آمده است.

به گفته قاسمی پیر بلوطی ژل ضد عفونی کننده نیز بر پایه 75 درصد ژل آلوورا 20 درصد ژل بهداشتی و 5 درصد هم عصاره های اتانولی گیاهان دارویی بدست آمده است. اثرات ضد ویروسی برخی از گیاهان مذکور بر ویروس های سارس و مرس اثبات شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062830

وب گردی

وب گردی