مجلس جدید نقطه قوت سال آینده است

استاد دانشگاه تهران گفت: خانه ملت در سال جدید با افراد کارشناس و متعهدی تشکیل می‌شود و همین مجلس نو نقطه قوت ما است.

مجتبی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه سال 1398 ویژه بود، گفت: سال 1398 به دلیل حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و ویروس کرونا بسیار ویژه بود. همچنین در این سال تحریم‌ها بر کشور تشدید شد و راهبرد مذاکره برای دولت به بن بست رسید از همه مهمتر کابینه اجرایی کشور کارنامه خوبی از خود در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بر جای نگذاشت زیرا در بین آن‌ها تلاش‌هایی برای برگزاری انتخاباتی ناشایست رخ داد. عملکرد دولت کارنامه ضعیفی را در سال1398 ثبت کرد.

وی درباره سال 1399 با اشاره به شکل گیری مجلس جدید، گفت: خانه ملت در سال جدید با افراد کارشناس و متعهدی تشکیل می‌شود و همین مجلس نو نقطه قوت ما است تا بدنه اجرایی کشور را به حرکت اندازد. اما دولت با این رئیس جمهور خیلی از مجلس سال1399 تاثیر نخواهد گرفت. مثل هفت سال گذشته باید تحمل کنیم تا با ضررهای کمتری این دولت به پایان برسد.

اسماعیلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی، گفت: نگاه به توانمندی های داخلی و درون زایی اقتصاد از جمله مبانی است که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها اعتقاد دارند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه با تاکید بر اینکه کشور دارای امکانات زیادی برای رشد و حرکت است، گفت: ایران منابع طبیعی زیادی دارد همچنین با کشورهای زیادی هم مرز است و بر آبراه‌های مهمی مسلط بوده که به این مجموعه از امتیازات خوب باید دارا بودن نیروی انسانی متخصص و متعهد را نیز اضافه کرد. کشور با برنامه ریزی درست به راحتی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد تا از مشکلات خود بیرون آید.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در کشور بن بست نداریم، گفت: مشکلات امروز حاصل رویکرد غلط جریانی غربگرا و سازش کار است که برای کشور به وجود آورده و امیدواریم با روی کار آمدن مجلس جدید کشور به ریل پیشرفت بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه به مبانی معرفتی، شناختی و نظری دولت اشکال وارد است، گفت: جهت‌گیری اصلی کابینه اجرایی کشور سازش و اتکا به قدرت‌های بیرونی برای پیش بردن مسائل کشور است که از اصل چنین فکری غلط بوده و نتیجه آن همین مشکلات امروز می‌شود، مهم‌ترین مشکل دولت تفکر وابستگی بوده که در روح و جان آن جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063816

وب گردی

وب گردی