توزیع200 دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون در مطب‌پزشکان استان قم

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد قم گفت:200دستگاه پالس اکسی متری برای اندازه گیری میزان اکسیژن بیماران مشکوک و دستگاه اندازه گیری تب بدن با فاصله که اصطلاحا به آن حرارتی می گویند، تهیه و در مطب پزشکان توزیع شد.

ابوالفضل مظفری رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این دانشکده در حوزه مبارزه با کرونا اظهار کرد: از همان ابتدای اعلام شیوع کرونا در استان قم، ستادی را برای مبارزه با کرونا در دانشکده تشکیل دادیم؛ طبق برنامهرستاد استانی و مدیریت بحران استان، کلاس هایمان را تعطیل و شروع به کار کردیم.

وی افزود: سپس جلسه‌ای را با حضور بنده، معاون علوم پزشکی، رئیس دانشکده پزشکی، معاون فرهنگی، معاون آموزشی، مدیرکل روابط عمومی و حراست دانشگاه برگزار کردیم. در این جلسه اجازه لازم برای جلوگیری از نشر و پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا را اتخاذ کردیم.

مظفری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه اجتماعی استان قم در این جلسه، برنامه خوبی تحت عنوان «مدیریت الگوی جهادی مبارزه با کرونا» ارائه کرد که در این الگوی مدیریتی، با توجه به نظام پزشکی استان و محدودیت‌های بیمارستانی و تجهیزات فنی، فرآیند پایش به صورت محله به محله انجام و افراد آلوده غربالگری می‌شوند؛ این افراد در خانه‌ خود قرنطینه می‌شوند در صورتی که وضعیتشان حاد شد، تخت های بیمارستانی را به آن‌ها اختصاص دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: بر اساس این طرح، حدود 200 پزشک‌شناسایی شد و علی رغم این که بسیاری از پزشکان مطب خود را بسته و به خانه هایشان رفته بودند، با تهیه اقلام مورد نیاز، آن‌ها را به کار دعوت کردیم. همچنین با اجازه سازمان مرکزی، 200دستگاه پالس اکسی متری برای اندازه گیری میزان اکسیژن بیماران مشکوک و دستگاه اندازه گیری تب بدن با فاصله که اصطلاحا به آن حرارتی می گویند، تهیه و در مطب پزشکان توزیع شد.

وی با اشاره به پشتیبانی نیروهای بسیجی و جهادی تصریح کرد: با همکاری حوزه علمیه،گروه‌های جهادی، طلاب، گروه‌های جهادی دانشجویی خودمان و معاونت فرهنگی دانشجویی، حدود200 نفر برای همکاری شناسایی شدند که با استقرار در مطب‌ها، بیماران را رصد و فرآیند درمان آن ها را پیگیری کنند.

مظفری درباره تهیه اقلام مورد نیاز بیان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا اقلامی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده سطوح در بیمارستان ها و درمانگاه ها، بسیار محدود و کمیاب بود. با هماهنگی تهران و پدافند غیر عامل، حدودا 4 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از اصفهان تهیه شد و در بیمارستان ها و درمانگاه ها پخش کردیم تا بتوانند از آن‌ها برای جلوگیری از آلودگی استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد قم اضافه کرد:درحال حاضر قرارگاه جهادی دانشگاه، گروه‌های دانشجویی و طلاب را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنند تا خدماتی از قبیل شست و شو و حمل و نقل بیماران را انجام دهند و پرستاران بتوانند به کارهای اصلی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064548

وب گردی

وب گردی