برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای دانشجویان فنی و مهندسی واحد تبریز در سال99

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانشجویان ‌رشته‌های فنی و مهندسی درسال99 خبرداد.

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های علمی و پژوهشی واحدهای این استان در سال 99 گفت: فعالیت‌های دانشگاه آزاد تبریز در حوزه ارتباط با صنعت که از سال گذشته آغاز شده،امسال نیز ادامه خواهد داشت و برخی پروژه‌های نا تمام تکمیل خواهد شد.

وی افزود: اواخر سال در حوزه ارتباط با صنعت، به دنبال انجام فعالیت‌هایی بودیم که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها عقب افتاد و برخی پروژه‌ها به اتمام نرسید؛ از جمله تاسیس مرکز نوآوری کفش چرم، مرکز تحقیقات کفش و چرم و مدرسه مهارتی کفش و چرم که مجوز تاسیس آن‌ها از سوی سازمان مرکزی داده شده بود به دلیل وضعیت پیش آمده به عقب افتاد.

جوانپور ادامه داد: امیدواریم در سال جدید و همزمان بازگشایی دانشگاه‌ها در اولین فرصت، تاسیس این 3مرکز را در دستور کار قرار می‌دهیم و اقدامات جدی در حوزه کفش چرم را به مراحل اجرایی و عملیاتی خواهیم رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: طی سال گذشته واحدهای استان در شهرک‌های صنعتی کارهای خوبی انجام دادند؛ به عنوان مثال در شهرک صنعتی سلیمی، کلینیکِ صنعت با کمک واحدهای اطراف تبریز و با محوریت واحد ایلخچی و شهرک صنعتی چرم تبریز راه اندازی شد. همچنین در شهرک کفش و چرم تبریز، ارتباطات زیادی برقرار شده و به امید خدا در سال99، روند کار در این شهرک‌ها به شکل تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با کارخانه‌های صنعتی گفت: طی سال گذشته اقدامات خوبی در محل کارخانه جات انجام شد که درسال 99 نیز تداوم پیدا خواهد کرد؛ انعقاد قراردادهایی با معدن مس سونگون از جمله اقدامات خوبی بود که سال گذشته انجام شد که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت. در رابطه با قطعه سازان خودرو نیز کارهای خوبی در واحد تبریز انجام شده که درسال جدید با تمرکز بیشتری آن ها را انجام خواهیم داد.

جوانپور اضافه کرد: در ارتباط با شهرک‌های صنعتی، سرمایه گذاری خارجی نیز اتفاق افتاده و در حال انجام مراحل اولیه آن هستیم؛ همچنین در سال جدید با برخی پروژه‌ها و بخشی از کارخانه جات صنعتی که در حال راه اندازی و توسعه هستند، همکاری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به حوزه کارآفرینی بیان کرد: امسال در حوزه کارآفرینی سعی می‌کنیم برای دانشجویان فنی مهندسی، دوره‌های کارآفرینی را به شکل‌های مختلف باحضور کارآفرینان برتر استان البته بعد از پایان تعطیلات و بازگشایی دانشگاه ها برگزار کنیم.درواقع تلاشمان این است که را با شرکت در این دوره‌های کوتاه مدت، ضمن آشنایی با مشاغل جدید، به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی سوق دهیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی طی روزهای تعطیل خاطرنشان کرد: طی این روزها، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در حوزه بهداشت و سلامت، به صورت شبانه روزی در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند؛ البته تعطیلات باعث شده برخی از فعالیت‌های مهم دانشگاه معطل بماند اما بعد از این ماجرا برنامه‌ها به سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064687

وب گردی

وب گردی