حیطه اختیارات و وظایف  معمای لاینحل در استقلال

یکی از مشکلاتی که این روزها استقلال با آن دست به گریبان است اظهار نظر عوامل مختلف باشگاه در مورد حوزه‌هایی است که درباره‌ی آن اختیار و اطلاعات کافی ندارند.

سعید سرفرازیان- ایسکانیوز

معمولاً یکی از مشکلاتی که استقلال با آن دست به گریبان است اظهار نظر عوامل مختلف باشگاه در مورد حوزه‌هایی است که درباره‌ آن اختیار و اطلاعات کافی ندارند، به عنوان مثال مربی در مورد مدیریت نظر می‌دهد و مدیران در مورد ترکیب تیم و مسائل فنی بحث می‌کنند، همین موضوع با دامن زدن از سوی برخی از رسانه‌ها به یک جنجال تازه در باشگاه استقلال تبدیل می‌شود و تبعات منفی بسیاری به همراه می‌آورد.

اعتماد به مدیران باشگاه

در حال حاضر مشکل اصلی استقلال بی پولی است و در این زمینه شکی وجود ندارد اما اگر بخواهیم تنها راه حل این مسئله را ورود شخصی خاص بدانیم که در سخت‌ترین شرایط استقلال را رها کرد چندان درست نیست، فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و قطعاً حق دارد نگران شرایط باشگاه و اوضاع مالی نامناسب آن باشد اما او می‌تواند این نگرانی را در فضایی آرام و دوستانه با مدیران باشگاه مطرح کند و اصلا لازم نیست در فضای مجازی که ده‌ها برداشت منفی از آن صورت می‌گیرد این دغدغه را با اسم بردن از شخصی خاص بیان نماید.

نظم و انضباط خط قرمز باشگاه

البته فارغ از اظهار نظر فرهاد مجیدی، واکنش بازیکن تیم در مورد بحث مدیران باشگاه بیشتر نگران کننده است، بازیکنی که تنها وظیفه‌ای که دارد گوش به فرمان بودن به کادر فنی در مورد بازی و تمرینات است به راحتی به خودش اجازه می‌دهد در مورد مسائل مدیریتی استقلال اظهار نظر کند و بهانه‌ی این موضوع را هم حتماً تأسی از اظهار نظر سرمربی تیم می‌داند! میلیچ در حالی خواهان بازگشت سید عبدالرضا موسوی به جمع اعضای هیئت مدیره شده و ایشان را مهره‌ای تاثیرگذار و همراه برای استقلال دانسته‌اند که در همین مدت بارها و بارها از نوع پرداختی باشگاه استقلال انتقاد کرده. آیا اگر فردا روز همین آقای بازیکن خواستار شخصی خاص در کادر فنی باشد و مجیدی را فاقد صلاحیت لازم برای سرمربیگری استقلال تشخیص دهد مجیدی می‌تواند به عنوان سرمربی تیم با او برخوردی داشته باشد و یا اینکه مربیان حال حاضر استقلال را قبول نداشته باشد و خواستار تمرین انفرادی و خارج از عرف باشگاه استقلال باشد؟ به نظر می‌رسد دخالت افراد مختلف به بهانه‌ی صلاح و مصلحت استقلال به یک اپیدمی درآمده و هر فردی به خود اجازه می‌دهد در مورد هر مسئله‌ای عکس‌العمل نشان دهد. این موضوع یک موضوع کاملاً غلط و نادرست است و نه تنها در فوتبال ایران بلکه در همه‌ی دنیا قابل قبول نیست. تمامی باشگاه‌ها به اصولی که مدیران باشگاه تعیین می‌کنند پایبند هستند.

پیروی از تصمیمات هیئت مدیره

استقلال به عنوان یک باشگاه فوتبال و یا یک باشگاه فرهنگی ورزشی هیئت مدیره‌ دارد، چه در چینش و انتخاب این هیئت مدیره اشتباهی صورت گرفته باشد و چه به درستی تعیین و معرفی شده باشند وظیفه‌ی همه‌ی افراد شاغل در استقلال از بازیکن، مربی و حتی مدیرعامل استقلال ‌پیروی از تصمیمات هیئت مدیره‌ است. اساس کار و مدیریت هیئت مدیره‌‌ی باشگاه است که اگر به اعضا و چینش آن انتقادی وجود داشته باشد باید از راه درست و منطقی آن باشد نه ایجاد موج و سوار شدن بر این موج برای در اختیار گرفتن احساسات هواداران استقلال، باید تبعیت از قانون و مقررات برای استقلال در اولویت کاری باید باشد وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

حالا هم تا کار از کار نگذشته بهتر است آقای احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه خیلی سریع به اوضاع به وجود آمده سر و سامان دهد تا استقلال بیش از این متضرر نشود.

کد خبر: 1064770

وب گردی

وب گردی