زیرساخت آموزش الکترونیکی مناسب است/ تأکید وزارت علوم بر پرهیز از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی

علی خاکی صدیق، تهدید کووید-۱۹ را فرصتی بی‌نظیر برای تحول در آموزش کشور و تقویت زیرساخت‌ها برای ارائه آموزش‌های متنوع غیرحضوری می‌داند.

به گزارش ایسکانیوز، موضوع طولانی شدن ترم تحصیلی دانشجویان و الکترونیکی شدن آموزش‌ها، مسئله‌ای است که این روزها بخش زیادی از جامعه کشور که شامل دانشگاهیان و دانشجویان شده را درگیر خود کرده است.

در همین ارتباط علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اظهار نظر درباره این مسئله پرداخته است.

وی درباره «علت تأکید وزارت علوم بر آموزش‌های الکترونیکی و پرهیز از تعطیلی کلی فعالیت‌های آموزشی" توضیح داد: نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ که با شیوع بیماری کووید-۱۹ همزمان شده است از نظر وزارت علوم دوره فعال تحصیلی است و به علت لزوم حفظ تسلسل ورود دانشجویان جدید در مهرماه ۱۳۹۹ و نیز لزوم دانش‌آموختگی برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی خود (در نیمسال جاری)، الزام به اتمام این نیمسال وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: نکته مهم‌تر این است که تهدید کووید-۱۹ می‌تواند تبدیل به فرصتی بی نظیر برای تحول در آموزش کشور و تقویت زیرساخت‌ها برای ارایه آموزش‌های متنوع غیر حضوری و بالا بردن سطح تاب‌آوری نظام آموزش عالی کشور در مواجهه با شرایط مشابه احتمالی در آینده شود.

خاکی صدیق افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و دانش فنی موجود در زمینه آموزش‌های الکترونیکی در بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و تلاش‌های انجام شده در سایر دانشگاه‌ها در همین مدت کوتاه، این شیوه جایگزین آموزش می‌تواند رویه غالب دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری برای تداوم و اتمام نیمسال جاری باشد.

معاون وزیر علوم، البته حذف یک یا چند درس، بی توجه به لزوم رعایت حداقل واحد‌های انتخابی در هر نیمسال و یا حذف کامل واحد‌های درسی نیمسال در صورت تقاضای دانشجو را مجاز دانسته و وعده داده که نیم‌سال حذف شده جزو سنوات تحصیل دانشجو محسوب نمی‌شود.

کد خبر: 1065391

وب گردی

وب گردی