جزئیات تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری به شرکت‌های آسیب‌دیده/ تولید 360 هزار کیت تشخیص کرونا

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی از تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده محصولات مرتبط با شیوع کووید 19 خبر داد و گفت: تا‌کنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب و به شرکت‌های مرتبط پرداخت شده است.

سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به صندوق نوآوری برای مقابله با ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: ما در این صندوق چهار اقدام اصلی را برای مقابله با کرونا در دستور کار خود قرار دادیم که شامل اعطای تسهیلات به منظور تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده محصولات و خدمات مرتبط با شیوع کووید 19 و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش فوری به شرکت‌های آسیب‌دیده به واسطه شیوع کرونا است. به عنوان مثال اعطای تسهیلات سرمایه در گردش فوری به شرکت‌های آسیب‌دیده در حوزه حمل و نقل و گردشگری است.

وی ادامه داد: محور سوم امهال 3 ماهه تسهیلات جاری صندوق به آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید فروش مواجه بودند که این تسهیلات را تا سه ماه به تاخیر انداختیم. اقدام چهارم ما حمایت از توسعه اپلیکیشن رایگان و غیرتجاری به نام ماسک بود که هدف آن پایش و اطلاع رسانی بیماری کووید 19 است که این اپلیکیشن توسط جمعی از دانش‌آموختگان و استادان دانشگاه صنعتی شریف توسعه داده شده و به تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان فناوری اطلاعات رسیده است. براساس این اپلیکیشن کاربران آخرین نقشه ابتلا به کرونا را به طور رایگان می‌توانند دریافت کنند.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در محور اول یعنی حمایت از شرکت‌های تولیدکننده محصولات و خدمات مرتبط صندوق نوآوری و شکوفایی 500میلیارد تومان را به این حوزه اختصاص داد. برهمین اساس فراخوانی در چند محور به خصوص کیت، ماسک، موادضدعفونی کننده، داروهای کنترل عوارض بیماری ویروس کرونا و سامانه‌های مدلسازی و نرم افزاری و شبیه سازی منتشر و در پی انتشار این فراخوان بیش از 400 طرح به صندوق ارسال شد و تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: این تسهیلات به تولید محصولات و خدمات مرتبط و افزایش ظرفیت کمک خواهد کرد. برای مثال به سه فقره طرح‌های تولید کیت‌های تشخیص کرونا تسهیلاتی اعطا کردیم که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه بتوانیم به ظرفیت تولید 360 هزار کیت دست پیدا کنیم.

ملکی‌فر تأکید کرد: افزایش ظرفیت‌های دیگری را هم به واسطه این تسهیلات داشتیم از جمله افزایش ظرفیت تولید ماهانه ماسک در ماه به میزان یک میلیون و 250 هزار عدد، هزار و 520دستگاه ضدعفونی کننده، 90 میلیون دستکش، 100 هزار لباس بیمارستانی در هرماه،1000 دستگاه اکسیژن ساز، 100 دستگاه ونتیلاتور و 100 دستگاه ماشین بیهوشی در اتاق عمل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065405

وب گردی

وب گردی