ارتباط کووید-19 با آلودگی هوا

بررسی های آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-19 در مناطق آلوده اروپا نشان دهنده وجود ارتباط بین آلودگی و نرخ تلفات دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان طی بررسی دو نقطه آلوده در شمال ایتالیا دریافتند که ممکن است بین مرگ و میر کویید-19 و آلودگی هوا ارتباطی مستقیم وجود داشته باشد.نتایج تحقیقات دانشمندان اروپایی نشان داد که وجود آلاینده های زیاد باعث آمادگی بیشتر بدن افراد برای درگیر شدن با بیماری های مزمن و به راحتی عفونی شدن است.

در این مقاله ذکر شد که افرادی که به مدت طولانی در معرض آلودگی هوا هستند امکان بیشتری در مورد ابتلا به التهابات مزمن دارند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که سطح بالای آلودگی در شمال ایتالیا می‌تواند یک عامل مضاعف در میزان بالای مرگ و میر بر اثر کروناویروس باشد.

نویسندگان این مقاله همچنین گزارش دادند که مؤسسه هواشناسی رویال هلند از داده‌های ابزار نظارت بر اوزون در ماهواره «Aura» متعلق به ناسا استفاده کرده‌اند که فاش کرده است شمال ایتالیا یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا است. این موضوع به دلیل شرایط جوی و جغرافیایی این منطقه است که منجر به ایستایی و سکون آلاینده‌ها می‌شود.

دانشمندان نتایج تحقیق خود را در مجله ScienceDirect منتشر کردند آن ها معتقدند آلودگی هوا، اولین خط دفاعی در مقابل کروناویروس را مختل می‌کند، بنابراین زندگی در مناطق آلوده باعث می‌شود افراد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی شوند.

آنها می‌گویند: این موضوع به نظر ما تا حدی می‌تواند شیوع و مرگ و میر بالاتر یک عامل ویروسی جدید و بسیار مسری مانند کروناویروس جدید را در بین جمعیت ساکن در مناطقی که سطح آلودگی هوا در آنها بیشتر است، بالا ببرد، خصوصاً اگر سن متوسط ​​جمعیت این مناطق نسبتاً بالا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065905

وب گردی

وب گردی