اقدامات سپاه در منطقه منجر به شکست‌های آمریکا شد/ به‌‌کارگیری ظرفیت‌های مجلس یازدهم برای تقویت مؤلفه‌های قدرت کشور

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم گفت: اقدامات سپاه در منطقه منجر به بیداری ملت‌های منطقه و خودباوری آنها شد که بتوانند در مقابل جبهه استکبار و زورگویان ایستادگی کرده و شکست‌هایی را به آمریکا تحمیل کنند.

محمد صالح جوکار منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص نقش سپاه پاسداران در تامین منافع ملی کشور در بُعد منطقه‌ای و تحمیل شکست های متعدد به آمریکا و ناکام گذاشتن طرح های منطقه ای آنها، با توجه به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تشکیل نهاد انقلابی سپاه با دوراندیشی و تصمیم حکیمانه امام خمینی صورت گرفت که البته در کنار سپاه برخی دیگر از نهادهای انقلابی هم توسط ایشان پس از انقلاب تشکیل شد که تا‌کنون هم دستاوردهای خوبی در چهار دهه اخیر برای ما به ارمغان آوردند.

وی گفت: در شرایط حساس اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و نیاز نظام برای حفظ دستاوردها و پیشبرد اهداف انقلاب، سپاه پاسداران توسط حضرت امام تاسیس شد.

جوکار ادامه داد: اگر ما دستاوردهای سپاه را در دوران هشت سال دفاع مقدس و مقابله با گروهک ها و آشوب هایی که در شمال، جنوب شرق و همچنین غرب کشور بود را بررسی کنیم، متوجه می شویم که این نیروهای سپاه بودند که با تمام توان و ظرفیت خود توانستند بر جریانات ضد انقلاب و البته دشمنان خارجی در دوران هشت سال دفاع مقدس فائق آیند.

معاون سابق پارلمانی سپاه تصریح کرد: البته که پیروزی‌های به‌دست آمده توسط نیروهای سپاه در کنار فداکاری‌ها، رشادت‌ها و اقدامات خوب و ارزنده ارتش، بسیج و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اطلاعاتی هم تا پیش از آنکه وزارت اطلاعات تاسیس شود به آن دلیل که ما نهاد یا سازمانی اطلاعاتی نداشتیم، سپاه این خلأ را جبران کرده بود و همانطور که می دانید سپاه در تشکیل حلقه اصلی وزارت اطلاعات نقش اساسی و مهمی را ایفا کرد.

جوکار در خصوص تشکیل و نقش آفرینی نیروی مقاومت بسیج، بیان کرد: در بخش مردمی هم نیروهای مختلف از اقشار گوناگون مردم در قالب نیروهای بسیج تشکیل شد که سرشار از معنویت، روحیه جهادی و انقلابی هستند و تاکنون نیز منشاء خدمات و اقدامات مثبت زیادی برای کشور و به ویژه اقشار محروم و مناطق کمتر توسعه یافته کشور شده اند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نیروهای بسیج علاوه بر نقش ارزنده و مهمی که در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، در بحث سازندگی و رسیدگی به مناطق محروم کشور، خدمات ارزنده ای را تا به امروز ارائه کردند. بدین ترتیب سرمایه عظیم و ارزشمندی در سپاه پاسداران شکل گرفت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت سپاه در پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی در سطح منطقه ای و گسترش نیروهای مقاومت در کشور های مختلف منطقه، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم منطقه‌ای برای ما بحث اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است که همواره این نکته مد نظر امام راحل قرار داشت که رژیم نامشروع صهیونیستی باید از میان برداشته شود.

جوکار افزود: بنابراین نیروهای سپاه با انجام اقداماتی طی سالیان گذشته، توانستند با استفاده از ظرفیت و توانمندی های مردمی کشورهای منطقه، جبهه ای تحت عنوان نیروهای مقاومت در منطقه و در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

معاون سابق پارلمانی سپاه تصریح کرد: سازماندهی و تشکیل نیروهای مقاومت در لبنان در مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی که در نهایت منتج به تشکیل گروهی تحت عنوان حزب الله لبنان شد، از اقدامات خوب دیگر سپاه است. امروز شاهدیم که حزب الله از توانمندی بالایی جهت مبارزه و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز شما می بینید که نیروهای مقاومت مردمی در عراق، سوریه و یمن حضور فعال و موثری در کشورهای خود دارند و هر یک به عنوان عناصری از مقاومت، ضد استکبار و در مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه به حساب می آیند.

جوکار بیان کرد: از طرف دیگر آمریکا جهت تامین آنچه که منافع ملی خود قلمداد می‌کند، سالها است که در منطقه حضور دارد و با انجام توطئه ها و سیاست های خصمانه علیه ملت های منطقه، برای آنها آشوب، ناامنی و افزایش تنش به ارمغان آورده است.

نماینده منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم گفت: در سال‌های اخیر هم شاهد تشکیل نیروهای تروریست افراط گرای داعش در منطقه توسط آمریکا با حمایت مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی از متحدین غربی_عربی آمریکا بودیم که این موضوع و مجموعه اقدامات دیگر آنها، در راستای آسیب وارد کردن به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه بوده است.

وی افزود: همچنین، یکی دیگر از اهداف آمریکا از تشکیل گروه های تروریستی چون داعش و دیگر توطئه‌های آنها در سال های حضور خود در منطقه، ایجاد تنش و افزایش ناامنی در میان کشورهای منطقه و به خصوص تضعیف جبهه مقاومت بود.

جوکار ادامه داد: در مقابل تهدیدات به‌وجود آمده توسط آمریکا در منطقه، فرماندهان سپاه به مقابله برخاستند که شاخص ترین فرمانده سپاه در این حوزه را می‌توان سردار شهید قاسم سلیمانی نام برد که با کوله باری از تجربیات ارزنده اش هم در حوزه دفاعی و هم در حوزه دیپلماسی، توانست انسجامی در جبهه مقاومت ایجاد کند.

معاون سابق پارلمانی سپاه گفت: اقدامات سپاه در منطقه منجر به بیداری ملت های منطقه و خودباوری آنها شد که بتوانند در مقابل جبهه استکبار و زورگویان ایستادگی کرده و شکست هایی را به آمریکا تحمیل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که سیاست های آمریکا در سطح منطقه با شکست مواجه شده و به بن بست رسیده است، تصریح کرد: شکست های آمریکا در منطقه نشان از قوت، اقتدار و هوشمندی جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد سیاست‌های منطقه‌ای خود و بهره گیری از دیپلماسی منطقه‌ای و دیپلماسی نرم خود دارد.

جوکار بیان کرد: امروز جهان استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی وحشت و نگرانی زیادی از انسجام به وجود آمده در جبهه مقاومت در کشورهای مختلف منطقه دارند، بنابراین با تمام توان رسانه ای، سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کنند در جهت تضعیف این جبهه و اعضای آن و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد اقدامات آتی و ویژگی های مجلس یازدهم و عزم راسخ نمایندگان منتخب، در راستای تقویت سیاست‌های منطقه‌ای ایران، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم باید متفاوت با ادوار گذشته خود باشد.

وی بیان کرد: خط و مسیر اصلی ما در مجلس یازدهم در راستای فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، دولت و کشوری اسلامی و فراتر از آن تمدنی اسلامی قرار دارد.

جوکار گفت: با تعاریفی که رهبری از مجلس و مسائل کلان کشور در حوزه‌های اقتصادی، علم و فناوری، حمایت از تولید، مشخصات و چهارچوب سیاست خارجی و دیگر مسائل داشتند، باید تحولی جدی در مجلس یازدهم در راستای تحقق آنها شاهد باشیم.

معاون سابق پارلمانی سپاه با بیان اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قوه قانونگذار و ناظر بر قانون باید ارتقا پیدا کند، گفت: ما به یک مجلس انقلابی، مجلسی که صاحب فکر و خلاقیت باشد و بتواند در تمام زمینه ها در چارچوب سیاست‌های کلان نظام و دیدگاه‌های رهبری انقلاب حرکت کند، نیاز داریم.

وی بیان کرد: انشالله مجلس یازدهم در طول ۴ سال خود، اقدامات لازم را در خصوص تقویت مولفه های قدرت کشور با توجه به ظرفیت و توانمندی های داخلی انجام خواهد داد.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: به طور حتم مجلس از دستاوردهای نظام در منطقه باید حفاظت و حراست کند و باید همواره پشتیبان اهداف نظام چه در داخل و چه در خارج از کشور باشد. همینطور مجلس شورای اسلامی باید در راستای افزایش توانمندی های نیروهای نظامی و امنیتی به جهت تقویت هر چه بیشتر بنیه نظامی و امنیتی کشور گام بردارد.

کد خبر: 1066770

وب گردی

وب گردی