خرید تجهیزات آزمایشگاهی با یارانه حمایتی تسهیل شد

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور، با اشاره به ارائه این خدمات به بخش خصوصی هم، گفت: مراکز خصوصی عضو شبکه که در رتبه‌های بالاتر از صد قرار دارند نیز برای خرید تجهیزات سطح یک و دو از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، مشمول 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 300 میلیون ریال می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری از سال گذشته با توجه به استقبال مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با هدف بهره‌مندی بیشتر آنها از حمایت‌های این سازمان، یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه را بیشتر کرد.

در این طرح مقرر شده است که یارانه مراکز دولتی عضو شبکه که جزو رتبه‌های یک تا صد در سال جاری بوده‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو در نمایشگاه، مشمول افزایش 15درصدی یارانه می‌شوند. همچنین بر اساس این طرح، مراکز دولتی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از صد قرار گرفته‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک و دو عرضه‌شده، از 10درصد یارانه بیشتر بهره‌مند می‌شوند و مراکز خصوصی عضو شبکه هم که در صد رتبه اول شبکه آزمایشگاهی در سال جاری قرار دارند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو، 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 600 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور، با اشاره به ارائه این خدمات به بخش خصوصی هم، گفت: مراکز خصوصی عضو شبکه که در رتبه‌های بالاتر از صد قرار دارند نیز برای خرید تجهیزات سطح یک و دو از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، مشمول 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 300 میلیون ریال می‌شوند.

به گفته وی، این طرح حمایتی منجر به توسعه بازار می‌شود و می‌تواند در بازار محصولات دانش‌بنیان بدون ایجاد بار مالی جدید روی دوش بودجه عمومی کشور، تحولات قابل توجهی ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066866

وب گردی

وب گردی