سلاح مقاومت ضمانت حفاظت از لبنان است

رئیس علمای صور لبنان ضمن اعلام اینکه مقاومت، رژیم صهیونیستی را ناچار به فرار از لبنان کرده، افزود، سلاح مقاومت به عنوان تضمینی برای حفاظت از لبنان ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شیخ «علی یاسین» رئیس علمای صور لبنان اعلام کرد، سلاح مقاومت ضمانتی برای حفاظت از لبنان در برابر طمع‌های رژیم صهیونیستی است، رژیمی که به دلیل مقاومت و سلاح آن ناچار به فرار از لبنان شد.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «یا صور»، شیخ یاسین تأکید کرد: بقای مقاومت تضمینی برای حاکمیت ارضی لبنانی و مقابله با توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی در لبنان و منطقه است.

وی در ادامه از اقدام دولت لبنان در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و باز کردن پرونده مفسدان اقتصادی قدردانی و ابراز امیدواری کرد این پرونده به نتیجه برسد.

شیخ یاسین سپس بر ضرورت باز گذاشتن دست دستگاه قضا برای محاکمه مفسدان و عدم مداخله در امور آنها تأکید کرد.

وی از اظهارنظر برخی در لبنان مبنی بر ضرورت بسته بودن مرزها با سوریه ابراز تعجب کرد و گفت، بازگشایی مرزها با این کشور منجر به حل بسیاری از مسایل اقتصادی خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه هفته گذشته بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ که خواستار خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در لبنان بوده ، تاکید کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز هفته گذشته ادعا کرد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دولت و ارتش لبنان را به خلع سلاح جنبش حزب‌الله فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، گوترش گفته است: «همچنان دولت و نیروهای مسلح لبنان را به اتخاذ تمام اقدامات لازم برای ممانعت از دستیابی حزب‌الله و تمام گروه‌های مسلح دیگر به اسلحه و ایجاد ظرفیت‌های شبه نظامی خارج از کنترل دولت فرا می‌خوانم. ادامه مشارکت حزب‌‍الله در نزاع سوریه خطر درگیری لبنان در نزاع‌های منطقه‌ای و از بین رفتن ثبات لبنان و منطقه را در پی دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1069505

وب گردی

وب گردی