برخی مسئولان به‌دنبال بهانه و توجیه کم‌کاری‌ها در آموزش و پرورش هستند

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه برخی مسئولان در برابر مشکلات و کم کاری‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد به دنبال بهانه و توجیه هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلام حسین رضوانی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران که با موضوع «بررسی مسائل آموزش و پرورش» برگزار شد، با اشاره به لزوم توسعه آموزش وپرورش گفت: اگر در مواقعی گله‌مندیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که رشد و بالندگی این سرمایه جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید.

وی در ادامه به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیاست ما در قبال سخنان مقام معظم رهبری طوری است که در حد حرف و صرفا تکرار باقی می‌ماند و در عرصه عمل ضعف داریم‌.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: ما باید به خود رجوع کنیم که آیا قلبا به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معتقد هستیم یا نه؟ در واقع آیا می خواهیم و نمی شود و یا اصلا اعتقادی قلبی به آن نداریم.

وی سپس در ارتباط با لزوم تغییر دیدگاه به آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان در برابر مشکلات و کم کاری‌هایی که در آموزش و پرورش هست به دنبال بهانه و توجیه هستند. مسئله اینجاست که ما باید دیدگاه خود را نسبت به امر آموزش تغییر بدهیم.

رضوانی ادامه داد: ما در مسائل دیگر همچین دیدگاهی نداریم زیراکه در مسائل دیگر زود به نتیجه می‌رسیم؛ اما چون آموزش و پرورش امری دیربازده است، کم کاری صورت می‌گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: سرمایه گذاری و هزینه کردن در آموزش و پروش یک سرمایه گذاری است و هدر نمی‌رود. این ارگان باید توسعه توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی می‌نالیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که این سرمایه به جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی‌آید. امید است که دید‌ مجلس آینده نیز تغییر پیدا کند.

معلمان پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی هستند

در ادامه امیر حسین محقق در این جلسه بیان کرد: اهمیت آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی کشور است، یعنی اگر ما همه سرمایه ها را داشته باشیم ولی نیروی انسانی نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

وی در رابطه با اهمیت آموزش وپرورش درتمدن نوین اسلامی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده اند. برای ساختن این تمدن یا کارخانه انسان ساز این نقش معلمان باید فراتر از بحث معیشت و مسائل رفاهی پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در پایان خاطر نشانکرد: مطالبه اصلی ما تحول در آموزش و پرورش است که قلب این تحولات معلمین هستند که در دانشگاه فرهنگیان تعلیم می‌بینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069773

وب گردی

وب گردی