دکتر طهرانچی سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏ اند

فرارسیدن سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به اعضای محترم هیأت مؤسس و هیأت امنا و همکاران گرامی در این خانواده بزرگ، تبریک و تهنیت می گویم.

بی‌شک موقعیت ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ملی و منطقه‌ای، مرهون ممارست و زحمات نیروی انسانی کارآمد، دلسوز و متخصصی است که طی این سالها کوشیده‌اند با مجاهدت صادقانه، موجبات رشد و بالندگی این نهال نوپا را فراهم و آن را به درختی سرافراز و سروقامت تبدیل کنند؛ جا دارد از تلاش همه دست‌اندرکاران این نهاد علمی و اجتماعی تشکر و قدردانی کنم.

خوشبختانه در سالی که گذشت، اقدامات خوبی جهت تحول بنیادین در مباحث نظری و مدیریتی، تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و پژوهش مسئله‌محور صورت گرفت.

در حوزه پژوهشی؛ حرکت به سمت مسئله‌محوری در پژوهش، هدایت محققان و پژوهشگران دانشگاه، تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی و به‌روزشدن دستورالعمل‌های این حوزه متناسب با ضرورت‌های موجود و نظارت بر نحوه اجرای آن، ساماندهی مجلات تخصصی علمی دانشگاه، تغییر رویکرد در شبکه آزمایشگاهی دانشگاه و تعیین نظام موضوعات برای پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله اقداماتی بود که طی یک سال اخیر عملیاتی شد.

در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری مأموریت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل منطقه‌ای و محلی، توجه و توسعه کشاورزی مدرن، توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، تقویت و حمایت از سراهای نوآوری، توجه به شتاب‌دهنده‌ها و راه‌اندازی صندوق خطرپذیر فناوری برای حمایت از سرای نوآوری بوده است که توانستیم به موفقیت‌هایی دست یابیم که می‌توان آنها را تحولی شایسته در این حوزه دانست.

در سال جاری و با هدف تحقق چشم‌انداز دانشگاه، برنامه جامع راهبردی پنج‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند دانشگاه اسلامی طراحی شده که این برنامه در تمامی حوزه‌ها متناسب با وضع موجود از ادبیات یکسانی برخوردار است و تلاش می‌کنیم با چابک‌سازی و تغییر فرآیندها، به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم. مدلی که در این برنامه راهبردی انتخاب شده، از ترکیب مدل رویکرد چارچوب منطقی و مدل پروژه‌محور به دست آمده که طیفی از طرح مسئله در سطح کلان و خرد را شامل می‌شود و به ارائه راهکار می‌رسد. در واقع مدیریت اداری را به مدیریت پروژه‌محور تبدیل خواهیم کرد.

باعث افتخار است که متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی توانایی و قدرت علمی و عملی خود را در مسیر مبارزه با ویروس کرونا به خوبی نشان دادند و تمامی ظرفیت علمی، پزشکی، تحقیقاتی و دانش بنیان برای عبور از این بحران به کار گرفته شد. در این راه مجموعه درمانی و علوم پزشکی دانشگاه در سراسر کشور به کمک سیستم بهداشت و درمان کشور آمد و پذیرای بیماران مبتلا به کرونا شد که جا دارد از زحمات فداکارانه همه دست‌اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه و همکاران گرامی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تشکر و قدردانی کنم.

دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تعطیلی دانشگاه‌ها به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا، از نخستین مراکز آموزش عالی بود که سامانه برخط را راه‌اندازی کرد. تجربه ارزشمند آموزش از راه دور در این دانشگاه نشان داد دانشگاه آزاد اسلامی از زیرساخت‌های مناسبی برای بکارگیری فناوری نوین در فضای مجازی برخوردار است. مطمئناً با شناسایی نقاط ضعف و قوت این حوزه، می‌توان خدمات بهتری ارائه داد. از تمامی دست‌اندرکاران زحمتکش در واحد الکترونیکی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و واحدهای دانشگاهی به ویژه استادان گرانقدر که در این مدت با وجود سختی‌های پیش رو، در تداوم عرصه آموزش کوشیدند، تشکر می‌کنم و قدردان این عزیزان هستم.

در پایان از استادان، دانشجویان و تمام اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‏خواهم که با تلاش و کار مضاعف و تعهدی دوچندان، در راستای تحقق برنامه‌های دانشگاه، تقویت زیرساخت‏های کشور، رفع نیازها و مشکلات موجود و تحقق شعار سال قدم بردارند تا نتیجه این حرکت، به توسعه پایدار و دفع بدخواهی دشمنان بیانجامد.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عزیزان، سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به استادان دلسوز، همکاران خدوم و دانشجویان عزیز این خانواده بزرگ تبریک و تهنیت می‏گویم و عزت و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم در راه خدمت به کشور و مردم شریف ایران، سربلند باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069908

وب گردی

وب گردی