دعوت مردم به  به حضور همه‌جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم به مناسبت روز قدس، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم به مناسبت روز قدس، بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم. لَنْ یضُرُّوکمْ إِلاَّ أَذىً وَ إِنْ یقاتِلُوکمْ یوَلُّوکمُ الْأَدْبارَ ثُمَّ لا ینْصَرُونَ :. آنها (اهل کتاب) جز آزارى اندک، هرگز به شما زیانى نخواهند رسانید و اگر با شما بجنگند، به شما پشت خواهند کرد و بگریزند، سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند. «سوره آل عمران، آیه 111». مهم‌ترین، بارزترین و اساسی‌ترین ریشه بحران خاورمیانه مسئله فلسطین و جنگ مداوم رژیم جعلی اسرائیل با مردم فلسطین و با برخی از کشورهای همجوار فلسطین اشغالی از جمله لبنان است. از سال 1948 تاکنون که رژیم اسرائیل، فلسطین را غصب و اعلام موجودیت کرده است، حملات بی‌وقفه این رژیم علیه ملت فلسطین ادامه داشته است. میلیون‌ها نفر از مردم فلسطین از سرزمین خود رانده و آواره شده‌اند و هزاران نفر از آنها به اسارت رژیم صهیونیستی در آمده‌اند و هزاران نفر دیگر هم به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. منطقه خاورمیانه به‌خاطر شرایطی که رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده، به منطقه‌ای بحرانی و متشنج و نا آرام تبدیل شده است.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: فلسطین تنها سرزمینی در دنیاست که حقوق بشر در آن به صورت شبانه‌روزی از سوی رژیم اسرائیل نقض و ضایع می‌شود؛ ولی پرچم‌داران مدعی حقوق بشر همیشه در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. آنها -به ویژه رژیم آمریکا- هر روز اسرائیل را تشویق به جنایات بیشتر می‌کنند. دخالت رژیم صهیونیستی و حامیان جهان‌خوارش در فرایند ناامنی منطقه و حمایت از تروریست‌های تکفیری و مسخر شدن رژیم‌های عربی از سوی صهیونیست‌ها تاکیدی است بر حقانیت کلام حضرت امام (ره) درباره اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی که باید از بین برود.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اوج اقتدار شرق و غرب ضمن به چالش کشیدن تفکرات دو قطب جهانی، به ابتکار و دور اندیشی حکیم فرزانه و بنیان‌گذار کبیر انقلاب، بستر و زمینه نابودی غده سرطانی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی را فراهم کرد و اینک در گام دوم انقلاب، آرمان آزادسازی قدس شریف را به واقعیت نزدیک‌تر و ملت‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز را با خود همراه کرده است و خواب را از چشمان غاصبان قدس و در رأس آن شیطان بزرگ و حامیان منحوس منطقه‌ای آن ربوده است و هر طرح و توطئه‌ای برای نجات رژیم در حال غرق شدن را با شکست مواجه کرده است.

همچنین در بیانیه سازمان بسیج اساتید و مراکز آموزش عالی قم خاطرنشان شده است: به برکت مقاومت مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و حمایت‌های امت اسلامی و در رأس آن ملت شریف ایران، طرح معامله قرن با شکست مفتضحانه مواجه شده و مثلث شوم عبری، عربی و غربی بیش از گذشته منزوی شده و در ضعف قرار گرفته است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شکل برگزاری روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته کرده است.ما اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم در کنار همه مردم ظلم‌ستیز یک بار دیگر ضمن میثاق با آرمان‌های امام خمینی «ره» و اعلام اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» و گرامیداشت یاد همه شهدای راه آزادی، یاد شهدای انتفاضه و یاد سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن توصیه به آحاد ملت شریف ایران به حضور همه‌جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌داریم و مصمم‌تر از هر سال فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم کودک‌کش صهیونیست سر خواهیم داد و تا آزادی قدس از پای نخواهیم نشست. و ما النّصر إلّا من عندا... العزیز الحکیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070081

وب گردی

وب گردی