کاهش نسبی دمادر شمال/ بارش باران در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشوردر 2 روز آینده خبر داد و گفت: از روز یکشنبه هفته آینده (۱۱ خردادماه) کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیاییان با اشاره به این‌که طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت: به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر در غرب سواحل بارش و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۴ خردادماه) در سواحل دریای خزر، شمال غرب برخی مناطق غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان این‌که روز دوشنبه (۵ خردادماه) بارش در این مناطق کاهش می‌یابد و فقط در شمال غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد،گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ خردادماه) در استان‌های گیلان، مازندران و قزوین همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکز و غرب اصفهان بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ خردادماه) در سواحل شمالی کشور و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش محسوس دما و روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان این‌که در سایر مناطق کشور تا اواسط هفته آینده روند افزایش تدریجی دما خواهیم داشت، گفت: فردا (۴ خردادماه) دریای خزر مواجه است.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۴ خردادماه) قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۵ خردادماه) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1070183

وب گردی

وب گردی