کشف فسیل یک حشره غول پیکر

خوشبختانه برخلاف زنبور سرخ غول‌آساو شاپرک کولی، این حشره که اخیراً در یوتا یافت شده برای انسان تهدید به حساب نمی آید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دپارتمان منابع طبیعی دانشگاه یوتا اعلام کرد که دیرینه شناسان در این ایالت فسیل 151 میلیون ساله از یک حشره غول پیکر به نام « Morrisonnepa Jurassica»را کشف کردند.

محققان این فسیل را در منطقه غنی زمین شناسی موریسون در جنوب شرقی یوتا یافتند.

دپارتمان منابع طبیعی دانشگاه یوتا خبر داد که فسیل حشرات از بیشتر قسمتهای شکمی، دو عنصر پیشانی و احتمالاً سر تشکیل شده است و این دومین فسیل بدن حشرات است که تاکنون از موریسون کشف شده است.

طبق گزارش دانشگاه یوتا، این حشره برای اولین بار در سال 2017 کشف شد و به نظر می رسد مربوط به حشرات غول پیکر آبی است که به دلیل نیش های بسیار دردناکشان شناخته شده اند.

حشره فسیلی جدید یک شکارچی نسبتاً بزرگ است که اقوام امروزی آن نه تنها بی مهرگان مانند حلزون و سخت پوستان بلکه طعمه های مهره دار مانند ماهی، دوزیستان و مارها را مورد حمله قرار داده و می خورند.

این فسیل در منطقه Rocky Mountain یافت شد که دایناسورهایی مانند آپاتوسوروس، آلوزاروس و استگوسور بودند. این منطقه فراوانی فسیل های گیاهی را دارا است.

جان فاستر ، دیرینه شناس موزه پارک های طبیعی تاریخ یوتا، گفت: «ما همیشه در آرزوی یافتن فسیل های حشرات واقعی در موریسون بودیم اما تا اولین گزارش در سال 2011 هیچ چیز نبود. بعد از پیدا کردن این فسیل و دیدن آن زیر میکروسکوپ متوجه شدیم که این شکم و بال یک حشره غول پیکر است.»

این فسیل در مجموعه دیرینه شناسی در موزه پارک ایالت یوتا نگهداری می شود.