صدور مجوز برای لغو پروازها به 75 فرودگاه در آمریکا

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد به صورت آزمایشی به 15 شرکت هواپیمایی مجوز داده است تا به خاطر شیوع کرونا پرواز 75 فرودگاه را لغو کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا، اواخر شب گذشته اعلام کرد که به صورت آزمایشی به 15 شرکت هواپیمایی مجوز داده است تا پروازهای خود را به 75 فرودگاه لغو کنند.

تا پیش از این شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی که خواستار دریافت کمک‌های دولتی در سایه کرونا بودند، موظف بودند تا پروازهای خود را به صورت حداقلی اما به اکثر فرودگاه‌ها در داخل آمریکا علیرغم نبودن مسافر برقرار نگه دارند.

هر دو شرکت هواپیمایی بزرگ یونایتد ایرلاینز و دلتا ایرلاینز، توانسته‌اند مجوز لغو پروازها به 11 فرودگاه را دریافت کرده و سه شرکت دیگر جت بلو، آلاسکا و فرانتیر، هم اجازه پیدا کردند که پروازهای خود به 5 فرودگاه را متوقف کنند.

بنا به اعلام وزارت حمل و نقل آمریکا، قرار است هر فرودگاه حداقل میزبان پروازهای یک شرکت هواپیمایی باشد.

این وزارتخانه آمریکایی گفته که شرکت‌های هواپیمایی تا 5 روز وقت دارند به این تصمیم اعتراض کنند.

به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقبا کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در آمریکا شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در مجموع ماهانه برای برقرار نگه داشتن پروازهای خود، هزینه سنگین 10 میلیارد دلاری دارند.

علیرغم آنکه طی هفته‌های گذشته تعداد مسافران افزایش یافته اما همچنان بیش از نیمی از هواپیماهای مسافربری آمریکا در فرودگاه‌ها پارک شده و هزاران نفر نیز در این صنعت شغل خود را از دست داده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070263

وب گردی

وب گردی