حلقه هوشمند علائم کرونا را 3 روز زودتر تشخیص می‌دهد

دانشمندان با استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی و حلقه هوشمند شرکت Oura علائم کرونا را زودتر و با دقت 90‌درصدتشخیص می‌دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از چالش های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا وجود افراد بدون علامت ولی ناقل این ویروس است. در ماه آوریل، محققان موسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیا غربی علائم بیماری را قبل از ظهور آن با استفاده از حلقه هوشمند و مدل های پیش بینی هوش مصنوعی پیدا کردند.

اکنون محققان ادعا می کنند که پلت فرم دیجیتالی آنها می تواند علائم مرتبط با کووید-19را سه روز زودتر با دقت بیش از 90 درصد تشخیص دهد.

این رویکرد مبتنی بر علوم اعصاب است و از شرکت کنندگان می خواهد تا استرس، اضطراب، حافظه و سایر بیومتریکهای روانشناختی و شناختی را در برنامه RNI دنبال کنند. حلقه هم داده های فیزیولوژیکی مانند درجه حرارت بدن، تغییر ضربان قلب، ضربان قلب در حال استراحت، ضربان تنفس و الگوهای خواب را جمع آوری می کند. برنامه و داده های حلقه با مدل‌های هدایت شده AI ترکیب می شوند.

دقت این سیستم 90 درصد است به این معنی که اگر 1000 نفر از این سیستم استفاده کنند، 100 نفر هنوز هم می توانند نتایج نادرستی را به دست آورند. به هرحال بالا بردن دقت این سیستم می تواند برای پیش بینی بیماری و جلوگیری از انتقال آن مفید باشد.

علی رضایی، رئیس اجرایی RNI گفت: «ما احساس می کنیم که این بستر برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی، در دوره کووید-19 کاملاً ضروری است.»

در حال حاضر این پلت فرم توسط بیش از 600 متخصص مراقبت بهداشت در حال آزمایش است. RNI با شرکایی همچون دانشگاه توماس جفرسون و دانشگاه وندربیلت همکاری می کند تا این آزمون را در مورد بیش از 10،000 شرکت کننده انجام دهد.

این مطالعه تنها تلاش برای استفاده از حلقه ها برای پیش بینی عفونت کووید-19 نیست. محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) در حال بررسی چگونگی استفاده از حلقه برای تشخیص ویروس در کارکنان فوریت های پزشکی هستند.

Harpreet Rai یکی از محققان گفت: «ما امیدواریم که این فناوری فرایند شناسایی و فهمیدن علائم هشدار دهنده فیزیولوژیک بدن و علائم هشدار دهنده بدن ما را جلو ببرد، زیرا این روزها علائم عفونی در مورد بیماری ها به خصوص کووید-19 از اهمیت خاصی برخوردارند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1070840

وب گردی

وب گردی