شاهد گرانفروشی در لبنیات هستیم

سخنگوی تعزیرات حکومتی با بیان اینکه شاهد گرانفروشی در برخی کالا‌ها از جمله لبنیات هستیم گفت: سازمان حمایت باید افزایش قیمت کالا‌ها را اعلام کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید یاسر رایگانی درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: متأسفانه ابتدای هر سال شاهد یکسری افزایش قیمت‌های تحمیلی از سوی کارخانجات هستیم که موجب نارضایتی مردم می‌شود. متولیان امر در سازمان حمایت باید از همان ابتدای سال افزایش قیمت قانونی را اعلام کنند تا تولیدکننده و مصرف‌کننده تکلیف خود را بدانند اما الان وضعیت طوری است که اول افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان انجام می‌شود بعد درباره آن حرف می‌زنند،دعوا می‌کنند و در نهایت توافق می‌کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: از نگاه ما وضعیت فعلی گرانفروشی است و گزارش‌های تخلف باید از سوی دستگاه‌ها مسئول ارسال شود. اما از سوی سازمان حمایت به عنوان تخلف به ما ارجاع نشده است.

وی ادامه داد: تخلف را سازمان حمایت باید اعلام کند تا زمانی که قیمت جدید را اعلام نکند قطعا این افزایش قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان لبنیات، گرانفروشی است. حرف ما این است که سازمان حمایت افزایش قیمت را شفاف اعلام کند نه اینکه کارخانه تولیدکننده ابتدا بیاید به صورت پلکانی قیمت را افزایش دهد و بعد از آن به سمت پذیرش قیمت‌ها برویم؛ کارخانه لبنی نباید این اجازه را داشته باشد که تا قبل از اعلام رسمی قیمت‌ها،‌ خودسرانه به افزایش قیمت‌ اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071129

وب گردی

وب گردی