پادگان ۰۶ مقصد گردشگری می شود

شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم تا پادگان ۰۶ مانند تپه های عباس آباد به مقصد گردشگری تبدیل شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران امروز در آیین بهره برداری از پادگان 06 ارتش به عنوان بوستان ارتش گفت: گرامی میداریم ایام نیمه خرداد را که یادآور از خودگذشتگی مردم شریف ایران و رهبری منحصر به فرد امام راحل است.

حناچی ادامه داد: شهر تهران در طول تاریخ به سه چیز معروف بوده است ارتفاعات البرز که منبع تامین آب تهران بوده است. دومین عامل معروفیت چنارستان های وسیع و شناسنامه دار آن بوده است که به عنوان شناسنامه های محلات شناخته می شد

شهردار تهران تصریح کرد: سومین عامل شناخت و معروفیت باغات آن بوده است که در امتداد جریان آب ساخته می شده اند مثل باغ لاله زار و سلطنت آباد.

حناچی گفت: این پادگان که در دوره پهلوی اول شکل گرفته است یکی از قدیمی ترین برگ های شناسنامه ارتش است و شاید با ارزش ترین پادگان به جهت وسعت و ارزش در کشور بوده است.این اتفاقی که امروز در حال رخ دادن است از این جهت قابل توجه است.

شهردار تهران افزود: در شهر هر کاری انجام می شود سه حوزه را در بر میگیرد، سیاستگذاران و سرمایه گذاران و استفاده کنندگان.

حناچی گفت: وقتی استفاده کنندگان نادیده گرفته می شوند پروژه ها ناهنجار و بی استفاده می مانند اما وقتی ذی نفعان مورد توجه قرار میگیرند آن وقت پروژه ها به درستی اجرا می شوند.

وی گفت: این پادگان براساس موارد قانونی و روشهای موجود از ارتش گرفته شد و تلاش شد تا سطح اشغال کمتر شود و از تراکم بیشتری استفاده شود.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه های باقی مانده برای70 درصد مجموعه به اینگونه است که از حداکثر ساختمانها استفاده می شود تا احداث جدیدی نداشته باشیم و با حضور هنرمندان و ایجاد خلاقیت تلاش می شود تا مثل تپه های عباس آباد اینجا به مکانی برای گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071140

وب گردی

وب گردی