شیوه‌نامه «نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ شد

دکتر محمدمهدی طهرانچی با صدور بخشنامه‌ای «شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه «شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی» را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

این شیوه نامه که با توجه به ماموریت تعریف شده در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مبنی بر انتشار علم و فناوری در خدمت نیازهای جامعه و در راستای اهمیت نشر کتب علمی و بازنگری شیوه‌نامه انتشار کتاب تدوین شده است، اهدافی از جمله پاسخگویی به نیازهای علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه و کشور، توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های نشر دانشگاه، گسترش مرزهای دانش و علوم کاربردی و کارآمد مبتنی برنشر مسئله‌محور، کمک به تولید و نشر علم به منظور ارتقای سطح فرهنگ و دانش علمی، استفاده بهینه از منابع مالی پژوهشی دانشگاه و اجتناب از نشر بدون تقاضا و یا بدون کاربست و... را دنبال می‌کند.

ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای مرکزی انتشارات و اسناد علمی دانشگاه، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات در معاونت‌های موضوعی، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات استان‌ها و... از جمله موضوعات مطرح شده در این شیوه نامه است.

در این شیوه نامه به موارد مربوط به شرایط عمومی و تعهدات صاحب اثر، محتوای کتاب و مسئولیت‌های مترتب بر آن، موارد مربوط به اخذ مجوزهای لازم از جمله گرفتن پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شابک (شماره استاندارد بین المللی کتاب) و فیپا (فهرست نویسی پیش از انتشار کتاب)، موارد مربوط به چاپ کتاب ازجمله شمارگان انتشارکتاب چاپی (کاغذی)، تجدید چاپ، انصراف ناشر و یا ناشران قبلی از چاپ کتاب، موارد مربوط به تأسیس فروشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و شرکت در نمایشگاه کتاب، جایزۀ انتشار کتاب توسط ناشران بین‌المللی و کتاب‌های برگزیده در جشنواره‌های معتبر ملی و ‌بین‌المللی کتاب، انتخاب کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی و... به تفصیل اشاره شده است.

هزینۀ تصنیف، تالیف، ترجمه، تصحیح، گردآوری، نقد و غیره از طریق بستن قرارداد میان ناشر و صاحب اثر، حق‌الزحمه داوری کتاب‌ها، هزینه های آماده‌سازی، نشر و انتشار کتاب، حق الزحمه حضور در جلسات و... با نظر مراجع تصمیم‌گیری از محل بودجه پژوهشی و طبق جداول قیدشده در این شیوه نامه، قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، متن کامل شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072037

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =