تدریس موضوعات فرهنگی روز از سوی استادان گروه معارف/ ارتباط دانشجویان با استادان از طریق پیام رسان‌های داخلی انجام می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: هرکدام از استادان گروه معارف باید در حاشیه تدریس خود، درباره یکی از موضوعات فرهنگی روز و مبتلا به صحبت کنند.

حسین محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: برنامه‌های فرهنگی واحد زنجان نیز همزمان با شروع کلاس‌های مجازی، تداوم داشته است؛ در همین راستا نیز چندین جلسه را با استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار کردیم تا بتوانیم برنامه‌های مدونی برای حوزه فرهنگی در بستر فضای مجازی تدوین کنیم.

وی افزود: براساس این جلسات، استادان موظف شده‌اند که قبل از شروع کلاس، یک پیام فرهنگی را به دانشجویان منتقل کنند و بعد از آن کلاس آغاز شود؛ خوشبختانه استادان به ویژه استادان گروه علوم انسانی از این طرح استقبال کرده‌اند. همچنین استادان باید زمانی را به فعالان دانشجویی اختصاص دهند تا بتوانند در حاشیه کلاس آنلاین، درباره مسائل روز فرهنگی صحبت کنند.

محمدی ادامه داد: ما درحال برنامه ریزی هستیم که موضوعات مطرح شده از سوی استادان و فعالان دانشجویی در قالب یک چارچوب مشخص باشد تا از پراکنده گویی جلوگیری شود. چندین جلسه را با استادان گروه معارف و دفاع مقدس درباره اداره کلاس‌ها به صورت دانشجومحور و بحث محور در حوزه‌های فرهنگی و معرفتی برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اضافه کرد:هرکدام از استادان گروه معارف باید در حاشیه تدریس خود، درباره یکی از موضوعات فرهنگی روز و مبتلا به صحبت کنند؛ حجاب دانشجویان، امر به معروف و نحوه مطابه گری، موضوعاتی هستند که استادان می‌توانند به صورت تخصصی به آن‌ها بپردازند و نتایج بحث را در پایان ترم مورد بررسی قرار دهند. درواقع استادان باید در 16 جلسه 2 ساعته در طول ترم، یکی از مباحث فرهنگی را به سرانجام برسانند.

وی یکی از فعالیت‌ها مهم دانشگاه آزاد زنجان را انجام فرآیند ارتباط دانشجویان و استادان را در بستر پیام رسان‌های داخلی دانست و گفت: ارتباط استادان با دانشجویان از جمله تبادل جزوات و مباحث درسی، از طریق پیام رسان‌های داخلی انجام خواهد شد. خوشبختانه این موضوع با استقبال استادان و فعالان دانشجویان مواجه شده است.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این مدت جلسات متعددی را با فعالان و تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج به شکل حضوری و مجازی برگزار کرده‌ایم؛ براساس این جلسات، هرکدام از گروه‌های دانشجویی باید دارای دارای یک کانون یا تشکل علمی و فرهنگی باشند تا با کمک استادان مشاور بتوانند گروه‌ها را مدیریت کنند. کانون‌های دانشجویی نقش فعالی را در ارتباط گیری استادان و دانشجویان و پیگیری مباحث تخصصی مطرح شده از سوی استادان خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =