ماهواره پیام ۲ با تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌تری ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ماهواره پیام ۲ با تکنولوژی پیشرفته و پیچیده‌تری طراحی می‌شود، گفت: ایران برای اولین‌بار به سمت ساخت ماهواره متوسط حرکت کرده و ماهواره پیام ۲ با تصویربرداری و رزولوشین بالاتر و وزنی بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم ساخته خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه فاز اول ماهواره پیام ۲ که طراحی مفهومی آن انجام می‌شود، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به انعقاد قرارداد طراحی و ساخت ماهوار پیام ۲ با سازمان فضایی ایران فاز اول طراحی مفهومی ماهواره پیام ۲ را آغاز کرده است که به مدت یک سال و نیم زمان خواهد برد.

معتمدی افزود:‌ فاز دوم ماهواره پیام ۲ پس از اتمام فاز اول با مشخص شدن مختصات و وزن آن که یک سال و نیم زمان می برد وارد مرحله تولید می‌شود. در واقع این ماهواره چندین کلاس بالاتر از ماهواره قبلی بوده و برای اولین‌بار در ایران ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ نفر از نخبگان و دانشمندان ایرانی بر روی این ماهواره فعالیت می‌کنند به طوری‌که ساخت این پروژه پیچیده با تکنولوژی پیشرفته همراه بوده و از تصویربرداری دقیق‌تر و با رزولوشین بالاتری همراه است.

ماهواره پیام ۲ برای اولین بار در ایران به عنوان ماهواره متوسط ساخته می شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ماهواره پیام ۲ بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و این ماهواره برای اولین بار است پس از طراحی و تولید ماهواره کوچک به عنوان یک ماهواره متوسط ساخته خواهد شد.

کد خبر: 1072183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =