۴۱ پروژه خوابگاهی ناتمام در کشور داریم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۴۱ پروژه خوابگاهی نیمه تمام در کشور داریم، گفت: متاسفانه این پروژه‌ها ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی لازم برای واگذاری آنها به بخش خصوصی هم نشده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سیما سادات لاری در جریان سفر به کاشان و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه در جمع خیرین سلامت منطقه کاشان حضور یافت.

لاری در این نشست که در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت از هر فعالیت خیرین گرامی حمایت می‌کند و متعهد می‌شود دو برابر حمایت خیرین، کمک کند. امیدواریم احداث خوابگاه خیرساز، شروع حرکت خیری در کل کشور باشد تا خیرین گرامی در این مسیر قدم بردارند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص شرایط خوابگاه‌ها در حال ساخت گفت: ۴۱ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که متاسفانه ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی لازم برای واگذاری آنها به بخش خصوصی هم نشده است. قبل از بحران اقتصادی اخیر پروژه‌های عمرانی خوابگاهی با حدود ۷ یا ۸ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسید ولی در حال حاضر به ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی خوابگاه را بهترین محل و بستر برای کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: خانواده ها با توجه به مشکلات اقتصادی شرایط اجاره خانه برای فرزندان دانشجوی خود را ندارند و ترجیح می‌دهند فرزندانشان در محل امن خوابگاه اسکان داده شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت ب بیشتر به بحث بهداشت و درمان بوده، افزود: حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی مغفول مانده و تیم ما در این مدت تلاش خود را روی این موضوع گذاشته است.

لاری، ایجاد دانشگاه، خوابگاه و فعالیت در زمینه سلامت را سعادتی بزرگ دانست و گفت: کسانی که به بیماران خدمت می‌دهند، باید محل زندگی خوبی داشته باشند تا سلامت جسمی و روحی بیماران را ارتقاء دهند. متاسفانه اکثر خوابگاه‌ها در کشور فرسوده است. احداث خوابگاه کار فرهنگی مهمی است که به دانشجو می‌آموزد تا در آینده در کار خیر قدم بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =