همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع الکترونیک شیراز در راه‌اندازی سرای نوآوری/ 6‌ تفاهم‌نامه همکاری با صنایع استان منعقد شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع الکترونیک شیراز و بهره‌گیری از پتانسیل‌های جذب پروژه‌های صنعتی می‌تواند بازار خوبی برای فناوران دانشگاه فراهم کند.

محمدمهدی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به‌عنوان گسترده‌ترین مجموعه دانشگاه آزاد از لحاظ واحدها و مراکز دانشگاهی در کشور به‌شمار می‌رود. 23 واحد دانشگاهی و 12 مرکز دانشگاهی ذیل دانشگاه آزاد در استان فارس فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مجموعه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در راستای رویکرد و سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد پیرامون حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و دانشگاه‌های فناور را آغاز کرده است. اقدامات مطلوبی با توجه به زیرساخت‌های موجود درحال انجام است. 5 مرکز رشد رسمی چندین مرکز رشد اقماری زیرنظر دانشگاه آزاد واحد شیراز اکنون درحال فعالیت هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان کرد: در راستای مجموعه مأموریت‌ها و رویکردهای معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه، استان فارس نیز اقدامات مطلوبی را در راه‌اندازی سراهای نوآوری انجام داده است. با ارائه طرح راه‌اندازی سرای نوآوری به معاونت نوآوری و فناوری، پویش فناوری در این استان نیز با جدیت آغاز می‌شود.

جباری با اشاره به بررسی ظرفیت‌ها و صنایع استانی به‌ویژه شیراز، فیروزآباد و مرودشت، عنوان کرد: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی سرای نوآوری صورت گرفته است. پس از بررسی‌ها مقرر شده تا سرای نوآوری دانشگاه آزاد واحد شیراز در حوزه صنایع برق و الکترونیک راه‌اندازی شود. براساس توافقات صورت گرفته، سایت پارک علم و فناوری استان فارس و صنایع الکترونیک ایران در راه‌اندازی این سرای نوآوری همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه پیشنهادی سرای نوآوری صنایع برق و الکترونیک درحال تدوین است. مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری پس از دفاع از برنامه پیشنهادی در شورای اقتصادی دانش‌بنیان سازمان مرکزی صادر خواهد شد. ایده‌های فناوری مرتبط با صنعت و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه در برنامه پیشنهادی سرای نوآوری گنجانده شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تصریح کرد: تاکنون 6 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌ها، شرکت‌های معتبر و ارگان‌های اجرایی مرتبط در حوزه صنایع برق و الکترونیک منعقد شده است. معتقدیم ایجاد ارتباط با صنعت مستمر در حوزه فناوری و دانش‌بنیان می‌تواند تأثیر مطلوبی در اهداف دانشگاه داشته باشد و به‌همین منظور سطح تفاهمات را ارتقا داده‌ایم.

جباری پیرامون بازار تجاری‌سازی صنایع برق و الکترونیک استان فارس نیز خاطرنشان کرد: صنایع الکترونیک و برق، صنعتی گسترده با زیرمجموعه‌های متنوع است که موضوعات IOT و فناوری اطلاعات به‌عنوان علوم پیشرفته و نوظهور این حوزه بسیار جایِ کار دارد که دانش‌آموختگان رشته‌هایی اعم از برق، کامپیوتر و مکانیک می‌توانند در این حوزه ایده‌پردازی کنند. همکاری دانشگاه با صنایع الکترونیک شیراز و بهره‌گیری از پتانسیل‌های جذب پروژه‌های صنعتی می‌تواند بازار خوبی را برای فناوران دانشگاه فراهم کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی راه‌اندازی سرای نوآوری صنایع برق و الکترونیک تا اواخر مهر ماه سال جاری انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این سرای نوآوری تا انتهای سال جاری راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072264

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =