دعوای صهیونیست‌ها با مسلمانان تاریخی است

کارشناس رسانه‌های اجتماعی با بیان این که پیشینه جریان معارض انقلاب بر اساس مستندات به رژیم صهیونیستی برمی‌گردد، گفت: دعوای صهیونیست‌ها با مسلمانان تاریخی است و به غصب فلسطین خلاصه نمی‌شود. یهود همیشه با اسلام دشمنی داشت از ترور پیامبر گرفته تا واقعه عاشورا همه به یهود بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاری دانشجویان (ایسکانیوز) نشست جریان‌شناسی دوره تربیت خبرنگار ترنج2 با حضور پویان حسین‌پور پژوهشگر و کارشناس رسانه‌های اجتماعی ۲۶ شهریورماه به صورت مجازی برگزار شد.

حسین‌پور موضوع سخنرانی خود را جریان‌شناسی جبهه معارض انقلاب در فضای مجازی دانست و گفت: در این جلسه می‌خواهیم با بررسی آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، مدل معارضان با جمهوری اسلامی  و تقابل‌های گفتمانی و سیاسی آن‌ها را نشان دهیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که قبل از آن دو تحول بزرگ در جهان اتفاق افتاده بود و هر اتفاق دیگری در دنیا در نسبت با این دو اتفاق دیده می‌شد. یکی انقلاب لیبرالیستی در فرانسه و دیگری انقلاب مارکسیستی شوروی. این دو انقلاب بلوک شرق و غرب را شکل دادند.

حسین‌پور با بیان این که خاورمیانه همیشه حوزه نفوذ غربی‌ها از جمله آمریکا و انگلیس بود، گفت: انقلاب اسلامی در حالی به وقوع پیوست که نه تنها نسبتی با هیچ کدام از این دو جریان نداشت، بلکه آن‌ها انکار می‌کرد. (نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی) شعاری است که نشان دهنده این تفکر متفاوت در انقلاب ایران است

به گفته حسین‌پور؛ با شکل‌گیری اندیشه‌های اومانیستی و ماده گرایی در غرب، حکومت غیردینی معرفی و هر چیز دینی محدود و محصور شد. با این وجود انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود.

این فعال رسانه به اقدامات معارضان از ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در فاصله سال‌های ۵۷ تا ۵۹ نزدیک به ۹ کودتا اتفاق افتاد که هر کدام می‌توانست یک حکومت را ساقط کند. همچنین ترور رهبران و اثرگذاران انقلاب تا جنگ تحمیلی که همه کشورها بسیج شدند تا انقلاب را زمین بزنند اما دشمن در جنگ نتیجه نگرفت.

وی  همچینین گام بعدی دشمن در تشدید تحریم‌ها را در دهه ۷۰ عنوان کرد و گفت: سپس جنگ امنیتی، بروز ناامنی در شهرها و نهایتا کودتای ۱۸ تیر ۷۸ اتفاق افتاد. در ادامه تدارک انقلاب مخملی و رنگی بر اساس فروپاشی شوروی بود. این مرحله در سال ۸۸ در ایران اتفاق افتاد و سپس وارد مرحله جنگ ترکیبی شد. منظور از جنگ ترکیبی اقدام به جنگ در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی به صورت توامان است.

حسین‌پور با بیان اینکه امروز دو بستر جنگ علیه انقلاب دنبال می‌شود یکی جنگ ترکیبی و دیگری جنگ شناختی، گفت: در هر دو جنگ یک ابزار مشترک وجود دارد که ذیل رسانه تعریف شده و از آن به عنوان جنگ سایبری نام برده می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با تشریح فعالیت‌های سایبری در حوزه نظامی ادامه داد: سایبری می‌تواند به معنای جنگ در حوزه نظامی هم باشد اما منظور از سایبری در این بحث در لایه مدیریت و دستکاری افکار عمومی است. جنگی که زمان در خاکریزها اتفاق می‌افتاد، امروز در فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

وی با تصریح بر این که پیشینه جریان معارض انقلاب بر اساس مستندات به رژیم صهیونیستی برمی‌گردد، گفت: دعوای صهیونیست‌ها با مسلمانان تاریخی است و به غصب فلسطین خلاصه نمی‌شود. یهود همیشه با اسلام دشمنی داشت از ترور پیامبر گرفته تا واقعه عاشورا همه به یهود بازمی‌گردد.

حسین‌پور افزود: صهیونیست‌ها از دو حزب کار و لیکود تشکیل شده‌اند و در هر دوره یکی بر سرکار است. اولویت لیکود تغییر نظام در ایران با ابزارهای سخت از جمله جنگ است اما اولویت حزب کار تامین منافع اسرائیل است و در این راستا حاضر است جمهوری اسلامی را هم تحمل کند. راهبرد حزب کار برای سرنگونی جمهوری اسلامی بلند مدت است.

حسین‌پور با اشاره به این که حزب کار اسرائیل در آمریکا به جریان دموکرات نزدیک است و حزب لیکود به جمهوری‌خواه، گفت: دموکرات به دیوید راکفلر و جمهوری‌خواه‌ به شلدون ادلسون وابسته هستند که هر دو از بزرگترین سرمایه‌داران آمریکایی‌اند. بنیاد راکفلر هولدینگی است که حامی جریان اصلاحات در ایران است و زیرمجموعه‌های زیادی از جمله لابی ایرانیان آمریکا نایاک زیر نظر این بنیاد هستند. 

وی افزود: ادلسون معتقد به حمله اتمی به ایران است . همچنین عربستان و امارات در برخورد با ایران به لیکود نزدیک هستند. FTD یا بنیاد دفاع از دموکراسی زیر مجموعه ادلسون است و مواضع تندی علیه ایران و ایرانیان دارد.  

حسین‌پور با اشاره به جریان فرشگرد، آغاز کار این جریان سلطنت‌طلب را از شهریور ۹۷ دانست و گفت: فرشگرد جریان نوینی از سلطنت طلبان است که برخلاف جریان های قبلی که پیرمردها و پیرزن‌های درباری بودند، روی جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرده است و می‌خواهد نشان دهد سلطنت جایگزین خوبی برای حکومت ایران است.

وی افزود: یکی از اقدامات این جریان تطهیر پهلوی است. همچنین ادعا می‌کنند که رضا پهلوی می‌تواند در جریانات سیاسی وارد شود و به قدرت برسد در حالی که رضا پهلوی از چهره‌های اثرگذار در تحریم ایران بوده است. جریان فرشگرد بر افکار عمومی مردم متمرکز شده و تیم جوانی دارد. این جریان مدعی است اتفاقات آبان ۹۸ را تحت کنترل و هدایت داشته اند و با جنگ شناختی در فضای مجازی شبکه‌سازی کرده اند. رصد هشتگ‌ها در سال ۹۸ این توطئه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =