هدف از فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت آموزی جوانان است/ ایجاد سرای نوآوری فراسودمند در وا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت آموزی جوانان و تولید دانش منجر به فناوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کردستان عصر امروز با حضور در شهرستان مریوان، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان بازدید کرد.

در این بازدید که آرتیکاس اقبال فرماندار و ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه مریوان نیز حضور داشتند، دکتر طهرانچی از بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی از جمله کارگاه تولید عسل بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با اشاره به فعالیت موفق واحد مریوان در حوزه زنبورداری و تولید عسل، گفت: آنچه باید در فعالیت‌های اقتصادی مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد، این است که دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآور است.

وی تاکید کرد: هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت آموزی جوانان و تولید دانش منجر به فناوری، است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مقطع کاردانی فنی زنبورداری در واحد مریوان، اظهار داشت: نگاه به صنعت زنبورداری و تولید عسل و صنایع تبدیلی نباید تنها محدود به درخواست ایجاد رشته باشد، بلکه باید یک بسته کامل شامل صنایع پیشینی و پسینی این صنعت را مورد توجه قرار داد و با برگزاری جلسات با زنبورداران منطقه و دریافت نیازهای آن برای ورود تأثیرگذار به این حوزه برنامه‌ریزی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تحقق این هدف رئیس و اساتید واحد مریوان باید در قالب یک برنامه اقتصادی کامل، تمامی نیازها، ظرفیت ها و ویژگی‌های صنعت زنبورداری را شناسایی کرده و یک حلقه تجارت برای شهرستان مریوان ایجاد کنند.

ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل مأموریت واحد مریوان خواهد بود

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان کردستان به ویژه واحد مریوان با اقلیم کردستان، توجه به رشته‌های پیراپزشکی نیز باید در اولویت این دانشگاه قرار گیرد، بنابراین ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل مأموریت واحد مریوان خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری فراسودمند خبر داد و گفت: این سرای نوآوری با هدف ارائه مشاوره به کندوداران، تولید و ارائه دانش و فناوری به جامعه هدف، توجه به صنایع تبدیلی عسل، ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد، توجه به صنعت بسته بندی و فروش کندوهای مناسب به زنبورداران فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: با این رویکرد توجه واحدهای دانشگاهی به فعالیت‌های اقتصادی باید ارزش علمی داشته باشد، فناوری خلق کند و در حوزه اقتصادی نیز سودده باشد.

در ادامه این بازید، دکتر طهرانچی در دیدار با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان با بیان اینکه کارکرد و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت با سایر دانشگاه هاست، اظهار داشت: آنچه باید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت عظیم هم‌جواری با اقلیم کردستان است. بر این اساس مسئولان و اساتید این واحد دانشگاهی، باید متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اعضای هیأت علمی واحد مریوان به عنوان افراد بومی این منطقه که در جریان مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرشان قرار دارند، باید راه‌حل‌های برون رفت از این مشکلات را ارائه کنند و بدون شک سازمان مرکزی از آنها حمایت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اداره دانشگاه به شیوه گذشته راه به جایی نخواهد برد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان درآمدی هزینه‌ای است و ریالی بودجه دولتی دریافت نمی کند، بنابراین باید با بکارگیری روش‌های جدید، کارآمد و سرآمد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داده تا متناسب با آن درآمد اعضای هیأت علمی نیز افزایش یابد.

دکتر طهرانچی پس از بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان و در حاشیه برگزاری نماز جماعت در جلسه صمیمانه با فرماندار و امام جمعه مریوان، موضوعات مربوط به گردشگری، ایجاد سرای نوآوری فراسودمند و برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو از اقلیم کردستان با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان مریوان را مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072303

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =