تولید ترنچر و ماشین‌آلات پیشرفته حفاری

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و تولید ماشین‌آلات حفاری و کشاورزی پیشرفته خبر داد و گفت: این شرکت تنها تولیدکننده در کشور و منطقه خاورمیانه است.

فریده صالح‌آبادی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در حوزه طراحی و تولید ماشین‌آلات حفاری و کشاورزی فعالیت می‌کند به طوری‌که صفر تا صد طراحی و ساخت توسط این شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون این شرکت دانش‌بنیان با برند ترنچردر کشورو منطقه خاورمیانه شناخته شده است، گفت: این شرکت با استفاده از تیم‌های مجرب  و متخصص، تلاش در جهت خودکفایی و توانمندی داخلی، برخورداری از دانش روز، ایجاد و انتقال تکنولوژی را سرلوحه اهداف خود قرار داده است. در این راه توانسته با پیاده سازی استانداردهای مختلف از جمله ISO۹۰۰۱، CE، ISO۱۰۰۰۲، HSE  و OHSAS۱۸۰۰۱ مدیریت کیفیت و مفهوم بهبود مستمر را در خود نهادینه کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تولید انواع ماشین آلات حفاری و معدنی (انواع ترنچر، میکروتونلینگ، یدک کش کابل، حفاری عمودی، ترنچر باغی و ... ) را عمده دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: کار اصلی ما بیشتر ساخت ترنچر در سایزهای مختلف است.  ترنچر HP۸۵ حفاری داخل شهر را با عرض کم انجام می‌دهد مثلا شرکت‌های مخابرات و آب و فاضلاب می‌توانند بدون اینکه خیابان‌ها را زیاد بشکافند با این دستگاه تراش کوچکی را در هر عمقی که لازم است داشته باشند، ایجاد کند تا لوله‌گذاری را انجام می‌دهد.

صالح‌آبادی ادامه داد: تا به امروز چنین دستگاه‌هایی در کشور و حتی در خاورمیانه تولید نشده است، این شرکت دانش‌بنیان اولین سازنده این تجهیزات در کشور و خاورمیانه است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، بررسی و  شناخت راهکار بالا بردن بهره‌وری در اجرای پروژه‌های خط انتقال آب به وسیله طراحی و ساخت ماشین حفاری و لوله گذاری همزمان، بررسی و شناخت راه کار بالا بردن کیفیت و کمیت در اجرای پروژه‌های مخابراتی به وسیله طراحی و ساخت ماشین حفاری و کابل گذار ی همزمان، بررسی و شناخت راهکار کاهش خطرات جانی و بالا بردن سرعت انجام کار و کاهش تبعات اجتماعی در اجرای پروژه‌های فاضلاب به وسیله طراحی و ساخت ماشین حفاری افقی دارای کنترل و ناو بری لیزری، بررسی و شناخت  راهکار کاهش مصرف سوخت  و نرخ  انجام  پروژه در پروژه های راه سازی و برداشت از معادن رو باز به وسیله طراحی و ساخت ماشین ترانشه زن پیوسته و بررسی و شناخت گلوگاه‌ها در اجرای پروژه‌های فیبر نوری و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه و بالا بردن کیفیت بسترسازی فیبر نوری با طراحی و ساخت ماشین سرند مکانیکی سیار را عمده فعالیت‌های تحقیقاتی این شرکت مطرح کرد.

وی با بیان اینکه وارد عرصه صادرات محصولات در بازار خواهیم شد، گفت: تا پایان سال قرار است ۵ دستگاه ترنچر درامی تولید کنیم. هم‌اکنون در این شرکت ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری می‌کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: با این قیمت‌های سرسام‌آور فکر نمی‌کنم جهشی در تولید ایجاد شود چرا که نوسانات قیمت دست و پای تولیدکنندگان را بسته و نمی‌توانند مواد اولیه و قطعات مورد نیاز را تامین کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین افتخارات دیگری از قبیل دریافت مدال طلا از سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی؛ WIPO  و COMOSTEC و ثبت ۶ اختراع در سطح بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =